Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

MX5 10th Anniversary # 280/276mm Brake Rotor Setup


To προηγούμενο setup στα φρένα του Miata θεωρώ πώς είναι ιδανικό για fast road χρήση, στην πίστα όμως και ιδιαίτερα στα Μέγαρα αποδείχθηκαν ανεπαρκή τόσο από διάρκεια όσο και από αίσθηση. Σε καμία περίπτωση δεν έμενα από φρένα όπως θα συνέβαινε με ένα απλό τακάκι αλλά η αποτελεσματικότητά τους μειωνόταν αρκετά. Οι επιλογές για βελτίωση ήταν πολλές, βασικός στόχος όμως στην παρούσα φάση είναι να διατηρήσουμε την εργοστασιακή ισορροπία στο φρένο αυξάνοντας όμως την διάρκεια, την αποτελεσματικότητα και την αίσθηση.

Η αρχική απόφαση ήταν να τοποθετηθούν μπροστά και πίσω τα φρένα του Sporty με δαγκάνες με μεγαλύτερο πιστόνι και δίσκους 270/276mm το οποίο είναι και plugNplay επιλογή. Δυστυχώς δεν βρέθηκε κανένα τέτοιο σετ σε λογική τιμή και αποδεκτή κατάσταση οπότε προχώρησα στο plan B.

Για τα εμπρός φρένα το τακάκι αναβαθμίστηκε στο Hawk Blue.


H εργοστασιακή δαγκάνα βγήκε πιο έξω με αντάπτορα που μου έδωσε ο φίλος Λεωνίδας.Σ και τοποθετήθηκαν δίσκοι 280x22 από Corrado VR6. Σε αυτό το σημείο θέλει αρκετή προσοχή γιατί για το Corrado έβγαιναν δύο 280x22 δίσκοι, ένας με 4x100 καρέ και ένας για το 5μπούλωνο μοντέλο το οποίο δυστυχώς το έμαθα με τον άσχημο τρόπο.!



Για να κεντραριστεί σωστά ο δίσκος στο μουαγιέ τοποθετήθηκαν center rings από τον Άγγλο Freaky Parts ο οποίος έχει αρκετά ενδιαφέροντα προϊόντα στο site του για MX-5.



Πίσω διατηρήθηκε το Hawk HP+ τακάκι που ήδη υπήρχε, χρησιμοποιήθηκε όμως δίσκος 276mm από Sporty.


Για να πιάσει σωστά το τακάκι στον νέο μεγαλύτερο δίσκο χρειάστηκε ένας αντάπτορας για την δαγκάνα και πάλι από τον Freaky Parts.


Οι νέοι μεγαλύτεροι και παχύτεροι δίσκοι πλέον έβρισκαν στις κιθάρες οπότε χρειάστηκε να τις τριμάρω ή να τις στραβώσω λίγο, όπου αυτό χρειαζόταν.



Ήταν επίσης μια καλή ευκαιρία να γίνει ένας καθαρισμός στις δαγκάνες και να τοποθετηθεί φρέσκο γράσσο φρένων. Πολύ προσοχή εδώ, στα sliders βάζουμε μόνο ειδικό γράσσο για δισκόφρενα και τίποτα άλλο γιατί διαφορετικά θα προκληθεί ζημιά.


Τέλος, τα RBF600 υγρά αντικαταστάθηκαν από τα ATE Type200 dot4 για δοκιμή, αφού είχα ακούσει πολύ καλές γνώμες από φίλους που τα χρησιμοποιούν.


Μετά τις πρώτες δοκιμές σε βουνίσιες διαδρομές η διαφορά είναι αισθητή. Χρειάζεται λίγο παραπάνω χρόνο για να φέρεις τα Blue σε θερμοκρασία, μετά όμως φρενάρει πιο δυνατά από πρίν και με αρκετά λιγότερο fade. Το δικαστήριο βέβαια θα είναι η τηλεμετρία από την πίστα των Μεγάρων που εκεί θα μπορούμε να συγκρίνουμε τα δύο setup με αριθμούς εκτός από αίσθηση.



Αυτό που δεν έχει λυθεί ακόμα είναι η σπογγώδης αίσθηση που έχει το πετάλ στο δυνατό πάτημα. Αυτό έχει σάν αποτέλεσμα να χάνεται λίγο η πληροφόρηση που δίνει αλλά και η αμεσότητα. Το ίδιο μάλλον παρατήρησε και η Mazda, η οποία στο facelift μοντέλο διατήρησε το ίδιο setup δαγκάνας/δίσκων, άλλαξε όμως το σέρβο και την τρόμπα με μεγαλύτερα. Έχω ήδη στην κατοχή μου τα facelift parts με το σέρβο διπλής μεμβράνης και την μεγάλη 14/15" τρόμπα και σκοπεύω να τα τοποθετήσω με την πρώτη ευκαιρία. 


Torque specs ( Foot-Pounds / Newton-Meters):

Front/rear bracket bolts36-51/49-69
Caliper bolts - (Note: Some have reported stripping bolts)front
rear
58-65/78-88
25-29/34-39
Front/rear banjo bolts16-22/22-29
Rear adjuster plug bolt9-12/12-16

Exploded View :



Πλέον είμαστε πολύ κοντά στο πρώτο trackday για την νέα σεζόν, λείπουν ακόμα όμως δύο κομμάτια του πάζλ τα οποία θα ολοκληρωθούν άμεσα.

Stay tuned.!

2 σχόλια:

  1. Κι όμως υπήρχε δίσκος για να μη χρειαστείς Spigot Rings...
    Από το φρέσκο αδελφάκι -aka ND-... ;-)
    https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/mazda-mx-5-rf-targa-nd-2-0/000125056-1
    https://www.miataspeed.com/blogs/news/nd-rotor-comparison-oem-vs-brembo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία επιλογή αλλά έχει δυο μειονεκτήματα, πρωτον μετά θα ήθελα άλλον custom αντάπτορα δαγκάνας και έπίσης το ND δεν υπάρχει στην Ελλάδα άρα ίσως δυσκολευόμουν να βρω τον δίσκο. Καλή ιδέα πάντως όπως και ο 300ρης από Mini.

      Διαγραφή