Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2020

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας 2020 # Κουλουρίδης Peugeot 106 N2 # 1ος Αγώνας


 

Το διήμερο 2-3 Οκτωβρίου 2020 έγινε στην πίστα των Μεγάρων ο 1ος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος ταχύτητας, στον οποίο συμμετείχε ο "δικός μας" Τίμος Κουλουρίδης με το Peugeot 106 Rallye. Το συγκεκριμένο 106 ήταν για αρκετά χρόνια το προσωπικό του αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές, σταδιακά εξελίχθηκε σε αγωνιστικό groupA και πρόσφατα μετατράπηκε σε groupN ώστε να λάβει μέρος ίσως στην πιο ενδιαφέρουσα κατηγορία του ΠΠΤ, τόσο για το υψηλό επίπεδο του ανταγωνισμού όσο και για τις εντυπωσιακές μάχες που συμβαίνουν σε κάθε αγώνα μέχρι και τον τελευταίο γύρο.



Ο Τίμος με το παρακάτω κείμενο μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία που έζησε:

"Οι αγώνες πίστας στην Ελλάδα είναι μια πονεμένη ιστορία. Κάποιες περιόδους άνθιζαν, κάποιες άλλες φυτοζωούσαν και κάποιες δεν γίνονταν καθόλου. Οι λόγοι είναι πολλοί και διάφοροι, κάνεις όμως δεν θα αρνηθεί ότι είναι η πιο hardcore και ξεκάθαρη μορφή αγώνων στο μηχανοκίνητο αθλητικό χώρο. Μόνο εκεί υπάρχει στο μέγιστο βαθμό η αμεσότητα του ανταγωνισμού. Κι όπως λέει κι ένας παλιός φίλος «αν δεν σφαζόμαστε για ένα μέτρο άσφαλτο»….. δεν κάνουμε τίποτα συμπληρώνω εγώ. 

1ος αγώνας πανελλήνιου πρωταθλήματος ταχύτητας και ατομικής χρονομέτρησης (HTTC) εν μέσω πανδημίας λοιπόν και μαζεύονται 31 συμμέτοχες για την ταχύτητα και 16 για το HTCC. Η λέσχη ΕΛΛΑΔΑ αποφασίζει να κάνει το αγώνα ακόμα και με τόσες λίγες συμμέτοχες κι εμείς συμμετέχουμε στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία του πρωταθλήματος, την Ν2 (αυτοκίνητα με ελάχιστες μετατροπές, μέχρι 1600cc, άρα 106 ή Saxo). 

Το 3ημερο του αγώνα παραδοσιακά ξεκινάει από Παρασκευή, όπου μαζεύουμε τον εξοπλισμό, παίρνουμε το αγωνιστικό, πάμε ευθυγράμμιση και τέλος πάμε πίστα για τον τεχνικό έλεγχο. Αυτή τη φορά όμως λόγω ελάχιστων συμμετοχών ο τεχνικός έλεγχος θα γίνει Σάββατο πρωί, οπότε εμείς κάνουμε ευθυγράμμιση στο φίλο Φώτη (Geometrical) και μετά κλείνουμε το αυτοκίνητο στο γκαράζ και πάμε για ύπνο.

 


Σάββατο, το πρόγραμμα λέει πολύ πρωινό ξύπνημα και άφιξη στην πίστα στις 07:00 το πρωί. Λόγω covid το αθλητικό πρωτόκολλο απαιτεί θερμομέτρηση και ιατρικό ιστορικό πριν την είσοδο σε κάθε αθλητικό χώρο. Φτάνουμε από τους πρώτους, ολοκληρώνουμε τη διαδικασία και μπαίνουμε στην πίστα νωρίς ευτυχώς, όσοι έφτασαν λίγο αργότερα περίμεναν έως και μια ώρα στην είσοδο.

 


Ξεφορτώνουμε, στήνουμε τέντες, βγάζουμε εργαλεία, αλλάζουμε λάστιχα, αλλάζουμε και ρούχα και είμαστε έτοιμοι. 

 


  • Free Practice 1:

Το αυτοκίνητο είναι πλέον Ν2 (παλιά ήταν ψευτο-Α6) το οποίο σημαίνει ότι είναι πιο στενό και πιο ψηλό. Έχουμε κάνει και μια γκανγκστερική αλλαγή να σκληρύνουμε φουλ πίσω, έχουμε και 16 μήνες να μπούμε πίστα οπότε ο ρυθμός είναι τραγικά αργός. Επίσης το αυτοκίνητο έχει μια έντονη τάση να σηκωθεί στις 2 ρόδες το οποίο τρομάζει έντονα. Λογικό, αφού είναι σκληρό πίσω και μαλακό εμπρός. Ο χρόνος είναι στο 1.15.570, πολύ μα πάρα πολύ αργός.  



  • Free Practice 2:

Αλλάζουμε την ανάρτηση, σκληραίνουμε και εμπρός και ανεβάζουμε λίγο πιέσεις εμπρός. Σαφώς καλύτερο στήσιμο πλέον και οι χρόνοι σταδιακά κατεβαίνουν μέχρι τον 6 γύρο στο 1.12.1. Στους επομένους 2 γύρους ανεβαίνουν λίγο και αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ανέβασαν θερμοκρασία και πίεση τα λάστιχα κι έπρεπε να κάνουμε κάτι….

 


  • Qualification:

Κρίνοντας από το προηγούμενο warmup ρίχνουμε πίεση εμπρός και μαλακώνουμε ελάχιστα το εμπρός μέρος. Μπαίνουμε στο Qualify και έχουμε πάλι το ίδιο φαινόμενο, να έχει μια τάση να σηκωθεί στις 2 ρόδες, αν και όχι τόσο όσο το πρωί. Σε συνδυασμό με την απραξία 16 μηνών και την έλλειψη επαφής με την πίστα, μια ανασφάλεια υπάρχει, κι αυτό φαίνεται στην οδήγηση και στο χρόνο. Τελικά 1.12.0 μας φέρνει 4ους στη Ν2 και 5ους γενικής Ν. Τέλος της 1ης μέρας, αρκετός προβληματισμός και σκέψη για το τι πρέπει να κάνουμε αύριο. Αλλάζουμε λάστιχα και λέμε ….. let’s sleep on it!!!

In car από Qualify, στο 5:50 φαίνεται η τάση του αυτοκίνητου να σηκωθεί στις 2 ρόδες.



Κατάταξη ομάδας Ν

 


Κυριακή το πρόγραμμα είχε ένα 10λεπτο Warmup και μετά τον αγώνα των 18 γύρων. Κάνουμε μια μίνι σύσκεψη το πρωί με τον αδερφό που εκτελεί χρέη team-manager / μηχανικού / κουβαλητή / ψυχολόγου και αποφασίζουμε επιτέλους να μαλακώσουμε την ουρά και να σφίξουμε λίγο το εμπρός μέρος. Έχουμε ψιλό-θυμηθεί από που πάει η πίστα, οπότε υπάρχει ηρεμία και ο στόχος είναι να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε αλλά χωρίς να γίνει ζημιά. 




  • Warmup:

Μπαίνουμε με τα λάστιχα του αγώνα που είναι ένα ζεύγος ελαφρώς μεταχειρισμένα Pirelli DHH εμπρός (είναι η σκληρότερη γόμα της Pirelli) και το καλύτερο ζευγάρι από τα 4 Pirelli DH που είχαμε διαθέσιμα (που είχαν ήδη κάνει άλλον έναν ολόκληρο αγώνα τον Μάιο του ‘19) πίσω. Φτιάχνουμε πιέσεις, δοκιμάζουμε μερικά περάσματα και λέμε οκ είμαστε έτοιμοι. Ο χρόνος στο 1.13.978 απλά δοκιμάζοντας περάσματα και φρένα. 

  • Αγώνας:

Εκκινούμε από τη θέση 5, άρα στην εσωτερική και πίσω από Σολδατο με το Evo που είναι 1ος Ν και Φούντα με το κόκκινο 106 που είναι 2ος Ν2 και 3ος Ν. Με το που σβήνουν τα φώτα ο Σολδατος δεν ξεκινάει ο Φούντας πετάγεται πρώτος ακολουθούμενος από τον GEO και από πίσω περνάμε οι υπόλοιποι. Μέχρι να τελειώσει ο πρώτος γύρος ο Σολδατος έχει περάσει πάλι πρώτος και εμείς είμαστε μέσα σε ένα τραινάκι ανάμεσα στον 3ο Filon και τον 5ο Κοκκοτα. Το αυτοκίνητο φαίνεται λίγο καλύτερο από χτες, αποκτάμε εμπιστοσύνη αλλά ο Filon ορίζει το ρυθμό ο οποίος είναι στο 1.12.5. Στα Μέγαρα είναι αρκετά δύσκολο να περάσεις αν έχεις αυτοκίνητο παρόμοιας δυναμικότητας με τα αλλά και δεν υπάρχει διάθεση για ρίσκα. Πιέζουμε ευγενικά μέχρι τον 10ο γυρο όπου μένουμε από λάστιχα, ο Filon παίρνει ανάσα κι εμείς απλά προσέχουμε τον Κοκκοτα από πίσω που επίσης πιέζει όσο μπορεί αλλά και αυτός αρκετά ευγενικά, χωρίς πρόθεση να κάνει κάτι επικίνδυνο. Τερματίζουμε με αυτή τη σειρά, αφού ακόμα και όταν ο Σολδατος μας έριχνε γύρο ο Filon δεν έκανε κανένα λάθος που να επιτρέψει προσπέρασμα. Best lap 1.12.589. 



Το in car του αγώνα, δυστυχώς δεν είχαμε και προς τα πίσω κάμερα για να φανεί ποσό κοντά έφτανε ο Κοκότας με το πορτοκαλί Saxo σε κάποιες περιπτώσεις.


Τελική Κατάταξη Ομάδας Ν

 


Τέλος αγώνα, 4η θέση στην κατηγορία. Αρκετά μαθήματα, πως πρέπει να αντιμετωπίζεις κάποιες δύσκολες καταστάσεις (με θάρρος..!!! ) και εμπειρία για τον επόμενο, όποτε κι αν είναι αυτός."


Μια δυνατή αρχή στο πρωτάθλημα λοιπόν για τον Τίμο, του οποίου τις προσπάθειες θα παρακολουθήσουμε και στους επόμενος αγώνες.



Μέχρι τότε...stay tuned.!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου