Από την πρώτη μέρα που οδήγησα το NB, τα φρένα ήταν εκείνα που με προβλημάτισαν περισσότερο. Καμία σχέση με αυτά που είχα συνηθίσει μέχρι τότε, πολύ κακό bite, αδύναμα και χωρίς να δίνουν το αίσθημα σιγουριάς. Μου έκανε αρκετή εντύπωση γιατί στο ΝΒ του General_lee που είχα μπεί παλιότερα τα φρένα ήταν εντυπωσιακά καλά, όπως οφείλει να έχει δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1000κιλών με σωστή κατανομή βάρους.
Λόγω της χρήσης σε πίστα και βουνό δεν πήγα σε κάποια ακραία λύση παρά μόνο στην δοκιμασμένη συνταγή τακάκια,σωληνάκια,δίσκοι και υγρά. Συγκεκριμένα τα τακάκια είναι τα Hawk HP+, δοκιμασμένη λύση σε Miata αλλά και στο Mz2. Κόστος 225euro σύνολο.
Για τα σωληνάκια επιλέχθηκαν τα Αγγλικά MTEC με κόστος 110euro.
Τέλος οι δισκόπλακες είναι απλές 255mm Brembo μπροστά και 251mm TRW για πίσω και τα υγρά Motul RBF600 με κόστος 112euro. Για την εγκατάσταση χρειάστηκε καστάνια 10mm,12mm, κλειδί απλό 8mm, πένσα ή μυτοτσίμπηδο και το κυριότερο, ένα ρακορόκλειδο 10mm σαν της φωτογραφίας παρακάτω.
Αν χρησιμοποιηθεί απλό κλειδάκι 10mm το πιθανότερο είναι να χαλάσει το ρακόρ.
Ξεκινάμε από πίσω δεξιά όπου στο σωληνάκι υπάρχει ένας διακλαδωτήρας.Τον αφαιρούμε με δύο 10mm παξιμάδια που τον κρατάνε και ξεβιδώνουμε τα δυο ρακόρ με το ρακορόκλειδο.
Από την μεριά της δαγκάνας ξεβιδώνουμε την 12mm βίδα και αφαιρούμε το παλιό σωληνάκι. Αντίστροφα, εγκαθιστούμε το καινούριο. Στην μεριά της δαγκάνας βάζουμε ροδέλα και στις δυο μεριές της βίδας.
Προσοχή στο σημείο που θα σφίξουμε το σωληνάκι στην δαγκάνα, θα πρέπει να τοποθετηθεί έτσι ώστε να μην βρίσκει στην ζάντα ή σε κάποιο κινούμενο μέρος. Για την πίσω αριστερή μεριά και τα εμπρός σωληνάκια δεν υπάρχει διακλαδωτής αλλά το σωληνάκι στερεώνεται σε ένα έλασμα το οποίο αφού λύσουμε το ρακόρ μπορούμε να αφαιρέσουμε τραβώντας με μία πένσα.
Στη συνέχεια προχωράμε για αλλαγή σε τακάκια και δίσκους λύνοντας την κάτω βίδα της δαγκάνας, στις πίσω είναι 10mm και στις μπροστά δαγκάνες είναι 17mm.
Σηκώνουμε την δαγκάνα, αφαιρούμε τα τακάκια, τα δύο ελάσματα και τις τέσσερεις μεταλλικές βάσεις. Μην ακουμπήσετε απλά την δαγκάνα επάνω στο ψαλίδι γιατί αν πέσει θα τραυματίσει το σωληνάκι. Πιάστε την με ένα σύρμα-tiewrap στο ελατήριο της ανάρτησης.
Στη συνέχεια αφαιρούμε την βάση της δαγκάνας ξεβιδώνοντας τις δύο 14mm βίδες στην πίσω μεριά που την συγκρατούν στην πλύμνη.
Πλέον είμαστε σε θέση να αφαιρέσουμε την δισκόπλακα. Στην περίπτωση που έχει κολλήσει και δεν βγαίνει, χρησιμοποιούμε την βίδα που πιάνει ο γρύλλος στον χώρο αποσκευών και την βιδώνουμε στην μικρή τρύπα που έχει έτοιμο σπείρωμα. Ξέρει η Mazda.. :Ο)
Έχοντας λύσει τα πάντα ήρθε η στιγμή να καθαρίσουμε ότι μπορούμε και να τσεκάρουμε για φθορές στα τσιμουχάκια κτλ. Βάζουμε τον νέο δίσκο αφού πρώτα τον καθαρίσουμε με καθαριστικό φρένων.
Τοποθετούμε την βάση της δαγκάνας και βάζουμε τα σιδεράκια για τα τακάκια όπως φαίνονται στη φωτογραφία.
Για να χωρέσουν τα νέα τακάκια θα πρέπει να πιέσουμε το πιστόνι στην δαγκάνα πρός τα μέσα. Αρχικά αφαιρούμε το καπάκι από το δοχείο υγρών φρένων μέσα στο engine bay. Για τα πίσω φρένα αφαιρούμε την 12mm βίδα στο πίσω μέρος της δαγκάνας και ξεβιδώνουμε την allen βίδα που υπάρχει εκεί μέσα.
Στην περίπτωση των εμπρός φρένων πρέπει να πιέσουμε το πιστόνι πρός τα μέσα. Εμείς χρησιμοποιήσαμε έναν σφιγκτήρα ο οποίος δούλεψε στην πρώτη δαγκάνα.
Στην δεύτερη δαγκάνα τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα οπότε αυτοσχεδιάσαμε.
Αφού συμπιέσουμε το πιστόνι είμαστε έτοιμοι να βάλουμε τα τακάκια. Χρησιμοποιήσαμε το γράσσο θερμοκρασίας της Hawk στα τακάκια για να μην τρίζουν (ναι καλά..) και στα sliders της δαγκάνας αφού πρώτα τα καθαρίσαμε καλά. Προσοχή, δεν βάζουμε οποιοδήποτε γράσσο εκεί, μόνο ειδικό γράσσο για φρένα.
Τοποθετούμε και τα ελάσματα που κρατάνε σε απόσταση τα τακάκια και κατεβάζουμε την δαγκάνα σφίγγοντας όλες τις βίδες με ροπόκλειδο σύμφωνα με τις προδιαγραφές όπως φαίνεται στις εικόνες στο τέλος.
Προτιμήσαμε να κάνουμε εξαέρωση σε κάθε ρόδα ξεχωριστά πρίν πάμε στην επόμενη, για να έχουμε όσο το δυνατό λιγότερο άερα στο σύστημα. Στην περίπτωσή μας δεν κάναμε απλά εξαέρωση αλλά πλήρη αλλαγή των υγρών τα οποία βγήκαν αρκετά ταλαιπωρημένα. Χρειάστηκε ένα κλειδάκι 8mm και η διαδικασία είναι αυτή που περιγράφεται στο βίντεο.
Παραθέτω τα διαγράμματα με τις ροπές σφιξίματος εμπρός και πίσω.
Η παραπάνω διαδικασία είναι προφανώς πολύ σημαντική για την ασφάλεια και το άρθρο απλώς περιγράφει τον τρόπο που το έκανα. Καλό θα ήταν να γίνει από κάποιον επαγγελματία για να είστε σίγουροι. Παρ'ολα αυτά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει καλός έλεγχος σε όλες τις βίδες και έλεγχος για διαρροές μετά. Τέλος, θα πρέπει να στρωθούν τα φρένα όπως περιγράφει ο κατασκευαστής, όπου στην περίπτωση της Hawk είναι ο παρακάτω:
"Brake Pad Burnishing/Bedding-In Instructions
1. After reaching medium speed engage brake pedal to slow car without coming to a complete stop. Release pedal quickly
and do not drag brakes. Repeat four or five times.
2. At higher speeds engage brake pedal to slow car without coming to a complete stop. Release pedal quickly and do not
drag brakes. Repeat five times.
3. At or near race speed engage brake pedal to slow car without coming to a complete stop. Release pedal quickly and do
not drag brakes. Repeat three times. Allow a few seconds between brake engagements while car is in motion.
4. Do not hold brake pedal. Park car for approximately 20 minutes or until brake rotors are completely cool to the touch.
5. If during the above steps the brake pedal becomes soft or brake fade is noticed, park the car immediately for
approximately 20 minutes. Do not hold brake pedal."
Εντυπώσεις σύντομα, μόλις ολοκληρώσουμε το στρώσιμο. Από τα πρώτα χιλιόμετρα πάντως η διαφορά είναι τεράστια τουλάχιστον σε αίσθηση και bite !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου