Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2020

Antony's Turbo MX-5 # The Track Warrior



Σε ένα trackday στις αρχές του 2019 περπατώντας στα pits της πίστας των Μεγάρων το μάτι μου έπεσε σε ένα μαύρο NBfl το οποίο ήταν ξεχωριστό από τα υπόλοιπα. Φορούσε μια τεραστίων διαστάσεων αλουμινένια αεροτομή ενώ όσο το περιεργαζόμουν τόσο ανακάλυπτα πολλές motorsport πινελιές που μαρτυρούσαν το μεράκι του ιδιοκτήτη. Ήταν το turbo 1.6 miata του Αντώνη με τον οποίο γνωριστήκαμε και από τότε διατηρούμε συχνή επαφή.



 Ο Αντώνης διάβαζε συστηματικά τα άρθα του blog τα οποία όπως μου είπε του έδιναν έμπνευση και όρεξη να φτιάχνει με τελείως DIY τρόπο και το δικό του Miata. Αναγνώστης και ο κουμπάρος του με ένα δυνατό S2000 και βέβαια η κόντρα μεταξύ τους έχει αρχίσει για τα καλά ενώ πολύ πιθανό να μεταφερθεί και εντός πίστας στους επόμενους αγώνες του HTTC.!



H ιστορία ξεκινάει με ένα αθώο εργοστασιακό NBfl 1.6 το οποίο είχε ταλαιπωρημένο χρώμα οπότε έγινε ολικό βάψιμο.




Στην συνέχεια τοποθετήθηκαν σινεμπλόκ πολυουρεθάνης, rollbar και fender braces.






Η πρώτη επέμβαση στο μοτέρ ήρθε με την αντικατάσταση του εργοστασιακού εγκεφάλου με έναν Megasquirt 3 ρυθμισμένο από τον Νίκο @Nitroking. Ο ίδιος έφτιαξε και μια πολύ όμορφη οθόνη ενδείξεων.



Το σαλιγκάρι δεν άργησε να εμφανιστεί στο engine bay του Miata. Χταπόδι cast ebay, Garrett 2560, low budget μεταχειρισμένο intercooler με diy σωληνώσεις και εξάτμιση 76mm από τον Maikon ανεβάζουν την ιπποδύναμη αισθητά και το αυτοκίνητο λειτουργεί απροβλημάτιστα μέχρι που το σωληνάκι παροχής λαδιού στην τουρμπίνα υπερθερμάνθηκε, πέταξε τα λάδια στην εξάτμιση και φτάσαμε στο παρακάτω καυτό αποτέλεσμα.



Κάθε πρόβλημα βέβαια είναι ευκαιρία για βελτίωση οπότε ο Αντώνης έκλεισε το αμάξι στο γκαράζ και ξεκίνησε εντατική δουλειά για να φτάσει στο setup που έχει σήμερα. 


Τοποθετείται νέο μοτέρ 1.6 σφυρίλατο με CP πιστόνια, Manley μπιέλες, ACL μέταλλα και ARP βίδες. Αυτή τη φορά με κατάλληλες προστασίες σε καλώδια και σωληνάκια. H ιπποδύναμη πλέον είναι κοντά στα 250 άλογα στον στρόφαλο.!










Πολύ καλή δουλειά έγινε και στην ψύξη με αλουμινένιο ψυγείο νερού και 14σειρο ψυγείο λαδιού,σωστό ducting αλλά και custom hood vents για την αποτελεσματική απαγωγή της θερμότητας από το engine bay.







Τοποθετείται ανάρτηση Meister με ελατήρια 10/6 kgr/mm, ζάντες Ultralight 15x8.5, φρέσκα Nankang 245/40/r15 και 4πίστονα Brembo monoblock φρένα μπροστά. Επίσης στο εσωτερικό μπαίνει κάθισμα από Elise με ζώνες Takata.
















Οι τελευταίες πινελιές μπαίνουν με κάποιες παρεμβάσεις αεροδυναμικής βελτίωσης με custom αλουμινένια αεροτομή πίσω, splitter και airdam custom εμπρός προφυλακτήρα για μειωμένο drag. Το track warrior Miata είναι πλέον έτοιμο.!!







Η πρώτη δοκιμή έγινε στον τελευταίο αγώνα του HTTC στην πίστα των Μεγάρων και μάλιστα χωρίς καμία δοκιμή πρίν για shakedown. Το αυτοκίνητο δούλεψε υποδειγματικά και πλέον αυτό που θέλει δουλειά είναι η εξοικείωση του οδηγού μαζί του. Στο τέλος του αγώνα η δεύτερη θέση στην γενική της κατηγορίας Sport ήταν η καλύτερη επιβράβευση για τους κόπους του Αντώνη, για την δουλειά που είχε ρίξει το προηγούμενο διάστημα, τα έξοδα, το τρέξιμο και ότι συνεπάγεται τέλος πάντων το να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο από την αρχή. Σημαντική ήταν και η βοήθεια του συνεργείου Fuji-Specs που βρίσκεται στον Άγιο Στέφανο και ειδικεύεται στα Mazda.







Η βελτίωση βέβαια δεν σταματάει ποτέ και ο Αντώνης έχει ήδη τα επόμενα projects στα σκαριά..







Η μάχη με το S2000 του κουμπάρου αναμένεται λυσσαλέα αφού και το Honda βελτιώνεται συνεχώς. Περιμένουμε την συνέχεια με αγωνία.!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου