Η εισαγωγή για το project μαζί με τα βασικά χαρακτηριστικά είχε γίνει σε παλαιότερο post το οποίο για να μπείτε στο κλίμα θα βρείτε ΕΔΩ. Στο μεταξύ παραλάβαμε αρκετά parts τα οποία είχαμε παραγγείλει και σιγά σιγά μαζεύτηκε ότι χρειαζόταν για να προχωρήσουμε στο δέσιμο του μοτέρ.
Για εμένα είναι η πρώτη φορά που ασχολούμαι με το στήσιμο ενός νέου tuned μοτέρ και μέσα από την διαδικασία έμαθα πολλά νέα πράγματα αφού για να πάρω την κάθε απόφαση έπεφτε και αρκετή μελέτη. Βασικότερη πηγή γνώσης αλλά και πρακτική βοήθεια ήταν οι φίλοι οι οποίοι ήταν πιο έμπειροι από εμένα έχοντας κάνει την διαδικασία πολλές φορές και ευτυχώς έχω αρκετούς τέτοιους.! Επίσης αρκετό διάβασμα σε άρθρα, forums αλλά και videos στο youtube.
Ξεκινάμε λοιπόν με το μπλόκ, το οποίο καθαρίστηκε, πλανίστηκε 0.1mm και έγινε honing στους κυλίνδρους για να στρώσουν και να εφαρμόσουν καλύτερα τα ελατήρια των πιστονιών.
Μετρήθηκαν οι κύλινδροι για φθορές και οβάλ, τα μέταλλα αλλά και ο στρόφαλος και βρέθηκαν όλα εντός των εργοστασιακών προδιαγραφών οπότε μετά από ένα καλό τελικό καθάρισμα ξεκίνησε το μοντάρισμα με τη βοήθεια του Βασίλη. Πρώτο βήμα η τοποθέτηση των oil squirters.
Το επόμενο βήμα είναι η τοποθέτηση του στροφάλου με τα νέα ACL race μέταλλα. Και πάλι σχολαστικό καθάρισμα και φύσημα πριν την τοποθέτηση.
Στην συνέχεια περνάμε στα πιστόνια τα οποία πριν τοποθετηθούν στο μπλόκ ήθελαν μια διαδικασία. Αφαίρεση των ελατηρίων που είχαν και βουτιά στο σουάζ για να καθαρίσουν οι επικαθίσεις.
Οργανώνουμε τα νέα ελατήρια ανά κύλινδρο και τα μετράμε μέσα στο αντίστοιχο χιτώνιο. Για να παίρνουμε σταθερή ρύθμιση φοράμε ένα παλιό ελατήριο σε ένα πιστόνι το οποίο λειτουργεί σαν στόπερ και μας κατεβάζει τα ελατήρια στο ίδιο ύψος κάθε φορά. Στο τέλος του άρθρου θα βάλω links για όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να δεθεί το μοτέρ όπως διάκενα και ροπές σύσφιξης.
Εφόσον όλα είναι μέσα στα εργοστασιακά όρια προχωράμε στο πέρασμα των ελατηρίων στα πιστόνια. Άλλοι χρησιμοποιούν την ειδική πένσα και άλλοι τα περνάνε με το χέρι. Ο Βασίλης μου έδειξε τον δικό του τρόπο με το χέρι, όπου καταφέρνει ελάχιστη παραμόρφωση και τοποθέτηση χωρίς γρατζουνιές.
Επανάληψη x4 και έτοιμα τα πιστονάκια μας. Η τοποθέτηση στον κύλινδρο έγινε με τον ειδικό σφιγκτήρα.
Στα μέταλλα των μπιελών, του στροφάλου αλλά και σε όλα τα σημεία που χρειάζεται λίπανση, χρησιμοποιήσαμε το ειδικό λιπαντικό για δέσιμο μοτέρ της Permatex. Η παχύρρευστη υφή του κολλάει στα σημεία και παραμένει περισσότερο καιρό σε σχέση με το απλό λάδι μηχανής με αποτέλεσμα το μοτέρ να μπορεί να αποθηκευτεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αν χρειαστεί. Εννοείται πως σε όλες τις βίδες το σφίξιμο γίνεται με δυναμόκλειδο βάσει των εργοστασιακών χαρακτηριστικών.
Στην συνέχεια προχωράμε για να σφραγίσουμε το κάτω μέρος. Σειρά έχουν η τρόμπα λαδιού και πίσω τσιμούχα. Η τρόμπα λαδιού είχε ήδη τα Boundary billet γρανάζια και πριν την τοποθέτηση της αντικαταστήσαμε την τσιμούχα στροφάλου με μια καινούρια.
Για να μειώσετε τις πιθανότητες διαρροών είτε πρόκειται για μεμονωμένη δουλειά είτε για ολικό rebuild, η καλύτερη επιλογή για τσιμούχες και φλάντζες είναι τα εργοστασιακά, αν και δυστυχώς είναι σχετικά ακριβά. Το πλήρες σετ κόστισε κοντά στα 300 ευρώ.
Επόμενο βήμα είναι η τοποθέτηση του MBSP δηλαδή της πλάκας ενίσχυσης των καβαλέτων του στροφάλου. Το δέσιμο αυτό δεν υπήρχε στο BP4W και ήταν ένας από τους λόγους που προτίμησα το 6D μπλόκ, αφού ενισχύει τον στρόφαλο σε συνθήκες υψηλού στροφαρίσματος.
Η φλαντζόκολλα που χρησιμοποιήσαμε είναι η γκρί της Permatex η οποία μετά απο αρκετό ψάξιμο είναι από τις καλύτερες. Ελπίζω να το διαπιστώσουμε και στην πράξη. Πάνω από το MBSP και πρίν κλείσουμε το κάρτερ βάζουμε την σωλήνα συλλογής λαδιού φυσικά με νέα φλάντζα η οποία μάλιστα είναι και πολύ σημαντική.
Αφού τοποθετήσουμε με προσοχή τις λαστιχένιες φλάντζες στις άκρες του μπλόκ, κλείνουμε με την τοποθέτηση του κάρτερ.
Και κάπως έτσι το short block είναι έτοιμο, δεμένο και σφραγισμένο. Η ώρα της κεφαλής έφτασε.!
Την εργασία στην κεφαλή την εμπιστεύτηκα στο ρεκτιφιέ "Μεσόγεια" στο Ψυχικό, τον οποίο μου σύστησαν αρκετοί φίλοι για την καλή δουλειά που κάνει. Το πόσο καλή είναι θα φανεί φυσικά στο μέλλον, το σίγουρο είναι πάντως οτι η δουλειά έγινε σε έναν πολύ καθαρό χώρο και από ανθρώπους με μεγάλη εμπειρία και προσοχή στην λεπτομέρεια.
Συγκεκριμένα η κεφαλή και όλα τα εξαρτήματά της καθαρίστηκαν αρχικά και μετρήθηκαν ώστε να διαπιστώσουμε αν κάτι χρειάζεται αντικατάσταση. Ευτυχώς όλα ήταν οκ και προχωρήσαμε στο παρασύνθημα. Πλάνισμα για συμπίεση, 3-angle job στις έδρες των βαλβίδων για σωστό σφράγισμα και ρύθμιση των βαλβίδων σύμφωνα με τα εργοστασιακά χαρακτηριστικά.
Τα νέα έκκεντρα της Cat Cams τοποθετήθηκαν μαζί με τα αναβαθμισμένα ελατήρια της Scandix τα οποία κανονικά προορίζονται για κάποιο μοτέρ της Volvo. Οι billet εκκεντροφόροι εντυπωσιάζουν για το πόσο ελαφριοί είναι ενώ έχουν και ένα βάψιμο για προστασία. Βέβαια δεν ήταν όλα τέλεια αφού βρήκαμε ένα πρόβλημα. Το πινάκι τοποθέτησης των γραναζιών ήταν πιό μακρύ από όσο πρέπει και δεν αφήνει τις βίδες να σφίξουν. Διορθώνεται εύκολα με λίγο φάγωμα αλλά δεν είναι αυτό που περιμένεις από ένα προϊόν με τόσο υψηλό κόστος. Η Cat Cams έχει ενημερωθεί και περιμένουμε feedback. Παρακάτω σε σύγκριση με τον εργοστασιακό εκκεντροφόρο.
Οπότε με την κεφαλή έτοιμη δεμένη η δουλειά μας ήταν εύκολη. Μαμά, φλάντζα, λαδάκι στις καινούριες βίδες κεφαλής και σφίξιμο με σταδιακά βήματα. Στο τέλος βάλαμε και την καινούρια εργοστασιακή αντλία νερού και είμασταν έτοιμοι για χρόνισμα..
Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε το δέσιμο του Franky. Δείτε και ένα timelapse video από την διαδικασία με τον Βασίλη και τον Πέτρο.
Πλησιάζουμε στην τελική ευθεία λοιπόν για την τοποθέτηση στο αυτοκίνητο η οποία δεν θα αργήσει. Κλείνοντας, να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Βασίλη, τον Αλέκο και όλους όσους με βοήθησαν να φτάσουμε μέχρι εδώ. Η συνέχεια όμως...θα είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα.!
Χρήσιμα links :
Καταπληκτική δουλειά... Άντε με το καλό...
ΑπάντησηΔιαγραφή