Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

MX5 10th Anniversary : Shifter Rebuild


Ένα από τα καλύτερα σημεία του Miata είναι η αίσθηση του επιλογέα του και ο τρόπος που κουμπώνουν οι ταχύτητες. Στην δική μου περίπτωση ο επιλογέας ήταν αρκετά ταλαιπωρημένος με αρκετό τζόγο και έπρεπε να γίνει ένα φρεσκάρισμα για να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση.
Υπάρχουν διάφορα κιτάκια διαθέσιμα, εμείς επιλέξαμε ένα με OEM Mazda ανταλλακτικά το οποίο ήρθε απευθείας από Ιαπωνία.!

Ξεκινάμε αφαιρώντας την πλαστική κονσόλα πάνω από το τούνελ της μετάδοσης. Ξεβιδώνουμε τον λεβιέ.



Αφαιρούμε την βίδα που βρίσκεται κάτω από το τασάκι.


Τις δύο βίδες μέσα στον μεγάλο αποθηκευτικό χώρο.


Και τις δυο πλαινές βίδες αφού βγάλουμε τα πλαστικά καπάκια τους με ένα ίσιο κατσαβίδι.


Στη συνέχεια σηκώνουμε την κονσόλα και αποσυνδέουμε την φύσα των ηλεκτρικών παραθύρων.


Αμέσως βλέπουμε οτι το εξωτερικό λάστιχο είναι καμμένο και σκισμένο. Έτσι εξηγούνται οι μυρωδιές που πέρναγαν στην καμπίνα από το χώρο του μοτέρ.


Αφαιρούμε τις τέσσερεις 10mm βίδες και βγάζουμε το εξωτερικό λάστιχο. Το ίδιο κάνουμε και στο μικρό λάστιχο το οποίο σφραγίζει το turret.


Και αυτό το λάστιχο ήταν σκισμένο με αποτέλεσμα να μπαίνουν και σκόνες μέσα στο σασμάν.


Αφού βγάλουμε τις τρείς βίδες αφαιρούμε τον επιλογέα από το αμάξι.


Αφαιρούμε όλα τα λάστιχα και το πλαστικό καπάκι της μπίλιας στο κάτω μέρος και τον καθαρίζουμε καλά.


Η διαδικασία συναρμολόγησης είναι η αντίστροφη. Βάζουμε την μεταλλική ροδέλα στο λευκό πλαστικό και το περνάμε στο πάνω μέρος του σημείου στήριξης. Χρησιμοποιούμε λάδι για να λιπάνουμε τις επιφάνειες.


Στη συνέχεια λιπαίνουμε το πλαστικό καπάκι και το κουμπώνουμε πιέζοντας τον επιλογέα πάνω του.


Σε αυτή τη φάση περνάμε το μικρό λάστιχο μόνωσης στον επιλογέα με λίγο λάδι. Πρίν τοποθετήσουμε πίσω τον επιλογέα πρέπει να αφαιρέσουμε από το turret μια πλαστική και μια μεταλλική ροδέλα πάνω στην οποία κάθεται. Υπάρχουν δυο μεταλλικά πινάκια που δεν μας επιτρέπουν να βγάλουμε αυτές τις ροδέλες. Χρησιμοποιώντας εναν κάβουρα στην ακρη του οποίου βάζουμε κάτι για να μην τραυματίσουμε το πινάκι, πιέζουμε το πίσω προς τα έξω.



Θέλει λίγο επιμονή αυτή η δουλειά γιατί δεν βγαίνει εύκολα. Καθαρίζουμε το σημείο από τα παλιά λάδια και τοποθετούμε αντίστοιχα τις νέες ροδέλες.


Στη συνέχεια χτυπάμε το πινάκι για να μπεί ξανά μέσα και τοποθετούμε τον επιλογέα του οποίου όλες τις επιφάνειες έχουμε λιπάνει. Στο σημείο αυτό, σε κάποιες άλλες εκδόσεις ΜΧ5, χρειάζεται να ρουφήξουμε τα λάδια από το χώρο του turret και να προσθέσουμε νέα αλλά στο 6ρι δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο. Τοποθετούμε τον επιλογέα και πατάμε τις πάνω ροδέλες να κάτσουν σωστά στο σασμάν.


Βιδώνουμε τις βίδες του μικρού και του μεγάλου μονωτικού λάστιχου και είμαστε έτοιμοι. Εμείς αλλάξαμε και λεβιεδάκι με ένα φρέσκο μιάς και το εργοστασιακό είχε φθαρεί.


Η διαφορά είναι αισθητή. Ελάχιστοι τζόγοι, πιό σαφές κούμπωμα και πλέον σωστά μονωμένη η καμπίνα και το κιβώτιο ταχυτήτων.Την πλαστική κονσόλα την επανατοποθετείτε...προαιρετικά.!

ΥΓ : Ενώ όλα λειτουργούσαν κανονικά παρατήρησα οτι ο επιλογέας είχε αποκτήσει μια κλίση προς τον συνοδηγό. Τελικά όπως ανακάλυψα τον είχα τοποθετήσει ανάποδα, έπρεπε να μπεί με την κίτρινη τελεία που φαίνεται στην φωτογραφία να είναι στο εμπρός μέρος.

1 σχόλιο: