Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018

MX-5 10th Anniversary # Suspension Fine Tuning


Η διαδικασία της βελτίωσης του στησίματος ενός αυτοκινήτου είναι απο μόνη της αρκετά ενδιαφέρουσα. Σε καμία περίπτωση δεν αρκεί μια φανταχτερή spec list με αναρτήσεις,αντιστρεπτικές,μπάρες κτλ. Το μυστικό στην όλη διαδικασία είναι η αρμονική συνεργασία όλων των μεταβλητών της εξίσωσης με σκοπό τη βέλτιστη λειτουργία σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες τις οποίες πρέπει να θέτουμε σαν βάση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι όταν τοποθέτησα την coilover με τα αρκετά σκληρά spring rates, αφήνωντας τα τελειωμένα semi slick. Στην πρώτη επίσκεψη στην πίστα ήμουν πιό αργός σε σχέση με τα εργοστασιακά αμορτισέρ.! Κάνοντας μια παρενθεση βέβαια, να αναφέρω οτι εκείνο ήταν ένα από τα πιό διασκεδαστικά trackdays που έχω κάνει με συνεχόμενα γλιστρίματα και μικρά driftάκια.!

Στη συνέχεια με τα φρέσκα semi slick ελαστικά το αυτοκίνητο μεταμορφώθηκε, η ανάρτηση δούλεψε καλύτερα και ήρθε και το 12.4 στα Μέγαρα που εξέπληξε ακόμα και εμένα. Ήξερα όμως οτι το αυτοκίνητο ακόμα δεν ήταν σωστό. Το ελαφρύ πίσω μέρος, χωρίς ρεζέρβα,γρύλλο, επενδύσεις και λοιπά περιττά βάρη δεν μπορούσε να φορτίσει σωστά το 8κιλο ελατήριο και στο όριο έχανε πρόσφυση. Το αυξημένο toe-in που είχα δώσει αύξησε λίγο τα περιθώρια πρόσφυσης, όταν όμως την έσπαγε αυτό γινόταν απότομα και με κακή αίσθηση.



Η πρώτη αλλαγή που έγινε είναι η αλλαγή των πίσω ελατηρίων με πιό μαλακά, ώστε να βγάλει το αμάξι περισσότερη πρόσφυση σε steady state cornering. Από 8kgr/mm πήγαμε σε 7kgr/mm.



Η αλλαγή εύκολη σχετικά, με ρύθμισμα ξανά του ύψους στα 12cm εμπρός-πίσω μετρημένος στο σημείο που πιάνει ο γρύλλος.



Τέλος, έγινε ευθυγράμμιση για 6η φορά μέσα σε ένα χρόνο (έχω καταντήσει γραφικός) με λιγότερη σύγκλιση πίσω σε σχέση με το +0.09mm που είχε πρίν. Οι τελικές τιμές είναι οι εξής:



Η πρώτη βόλτα στο ορεινό πεδίο δοκιμών ήταν καθησυχαστική. Οι αλλαγές ήταν πρός την σωστή κατεύθυνση και πλέον το αμάξι είχε σαφώς πιό σταθερό πίσω μέρος, απόλυτα ρυθμίσιμο και όταν έσπαγε την πρόσφυση το έκανε προοδευτικά και ελεγχόμενα όπως ακριβώς πρέπει.
Η αίσθηση βέβαια δεν επιβεβαιώνεται πάντα από τους αριθμούς, αυτό θα φανεί στην επόμενη επίσκεψη στην πίστα.



Όμορφα πράγματα έχουν δρομολογηθεί για την μπλέ σαύρα για το άμεσο μέλλον. Παραπάνω δύναμη, ασφαλής λειτουργία, καλύτερη εποπτεία του μοτέρ και πολύ potential για τα βήματα που θα ακολουθήσουν..


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου