Το tuning στον κουμπαρά συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς και με την ίδια λογική, δηλαδή σταδιακή βελτίωση στο κομμάτι που υστερεί κάθε φορά. Το βασικό κομμάτι που ένιωθα οτι μου κόστιζε σε ταχύτητα ήταν η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών στις οποίες το αυτοκίνητο έχει πλευρικό φορτίο όπως για παράδειγμα οι Κ9-Κ4 στα Μέγαρα και οι Κ5-Κ12 στις Σέρρες. Στις προηγούμενες επισκέψεις για να μειώσω το φαινόμενο αποσύνδεα την πίσω αντιστρεπτική, το οποίο βοηθούσε μεν αλλά ταυτόχρονα είχε και αρνητική επίδραση στο στήσιμο του αυτοκινήτου στις εισόδους των στροφών.
Υπήρχαν δύο λύσεις, είτε θα έπρεπε να μειωθεί το body roll του αυτοκινήτου ώστε ο πίσω εσωτερικός τροχός να μένει φορτισμένος ή να τοποθετηθεί ένα δισκάτο διαφορικό. Η πρώτη λύση με σκληρότερη εμπρός αντιστρεπτική ή σκληρότερο ελατήριο είναι πιο οικονομική αλλά χαλάει το κατά τα άλλα πολύ καλό στήσιμο του αυτοκινήτου στην είσοδο για να βελτιώσει την έξοδο. Η δεύτερη λύση είναι και η καλύτερη αλλά με τις τιμές των διαφορικών αυτών κοντά στα 1000 ευρώ ήταν αρχικά απαγορευτική για το Empty Pocket budget μας.
Η λύση τελικά δόθηκε από τον πολύ καλό φίλο Bax, ο οποίος με βοηθάει με τις γνώσεις του από την πρώτη μέρα που πήρα το Miata, με το διαφορικό που είχε στο προσωρινά παροπλισμένο NA8 του.
Πρόκειται για το Tomei T-Trax Advance 1.5 way όπως επιβεβαιώσαμε αφού το επεξεργαστήκαμε από κοντά.
Έτσι λοιπόν όλα τα πράγματα κατέληξαν στον Γιώργο και τον Κώστα από το Tuning Zone στο Καματερό, οι οποίο ανέλαβαν να καθαρίσουν και δέσουν το νέο καβούκι με πολύ προσοχή και μεράκι. Το συγκεκριμένο μαγαζί αποτελεί φωλιά για Mx5,Rx7,Rx8 και τα παιδιά έχουν μεγάλη εμπειρία σε αυτές τις καρότσες, με εξειδίκευση στα rotary μοτέρ.
Η τοποθέτηση έγινε από εμένα με την σαύρα στα αγαπημένα της τρίποδα, όπου με περίμενε μια μεγάλη δυσάρεστη έκπληξη. Το PPF δεν άντεξε την συγκίνηση των 19,3 κιλών ροπής του BP και είχε κάνει ράγισμα κοντά στο διαφορικό. Τα κάστανα από τη φωτιά έβγαλε και πάλι ο Baxάρας, από τον οποίο βρήκα ένα άλλο PPF το οποίο τελικά εγκατέστησα.
Το Clutch Type διαφορικό σε αντίθεση με τα Torsen και Helical, εξαρτάται λειτουργικά από το λάδι που του βάζεις. Παίρνει βαλβολίνες με προδιαγραφές EP (Extreme Pressure) και χρειάζεται πρόσθετα λίπανσης (Friction Modifiers) έτσι ώστε τα δισκάκια να έχουν το επιθυμητό ποσοστό γλιστρήματος μεταξύ τους μέχρι να πιάσουν και να κλειδώσουν. Σε αυτό το κομμάτι υπάρχουν διάφορες επιλογές τις οποίες θα δω στην συνέχεια, για αρχή όμως έβαλα την βαλβολίνη της Red Line 75w90 η οποία έρχεται έτοιμη με τα πρόσθετα λίπανσης.
Με την νέα μετάδοση λοιπόν στην θέση της και αφού ευθυγραμμίσαμε σωστά και το PPF περνάμε στην επόμενη βελτίωση που ήταν το ψυγείο νερού.
Η βελτίωση αυτή ήταν προληπτική και δεν υπήρχε άμεση ανάγκη να το κάνω αφού και με το εργοστασιακό ψυγείο είχα ικανοποιητική ψύξη. Περισσότερο "πρόβλημα" έχω με την θερμοκρασία λαδιού η οποία μέσα στην πίστα παίζει στους 115-125 βαθμούς. Το γεγονός όμως οτι θα τρέξω αγώνα στα Μέγαρα τον Μάιο με πιθανόν υψηλές θερμοκρασίες αλλά και το οτι η καλή ψύξη του νερού βοηθάει και τις θερμοκρασίες λαδιού, με έκανε να προχωρήσω στην αγορά του αλουμινένιου ψυγείου της Tegiwa, το οποίο μου έφερε σε πολύ καλή τιμή ο Ηλίας από την Tsiakalos Tyres.
Tα πράγματα δεν κύλησαν τελείως ομαλά ούτε αυτή τη φορά αφού όταν πήγα να σφίξω την τάπα αποστράγγισης του ψυγείου, χάλασα το σπείρωμα της. Και πάλι τo Empty Pocket Crew βοήθησε και συγκεκριμένα ο Βασίλης, ο οποίος κόλλησε την τάπα μόνιμα και ξενοιάσαμε.
Τοποθέτηση λοιπόν, λίγο ducting μπροστά για να πηγαίνει όλος ο αέρας στο ψυγείο, εξαέρωση και έτοιμοι για βόλτα στο ορεινό πεδίο δοκιμών.! Λεπτομερείς εντυπώσεις και αποτελέσματα το επόμενο Σάββατο στο trackday του HTTC, στο οποίο θα πάμε για λίγα δοκιμαστικά sessions.
Stay tuned.!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου