Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019

Frankenstein BP Project # Overview



Και ήρθε η ώρα του μοτέρ.! Το εργοστασιακό BP-4W αντέχει ακόμα με 230.000χλμ χωρίς να έχει ανοιχτεί ποτέ, αργά η γρήγορα όμως θα ήθελε ένα φρεσκάρισμα με φλάτζες,τσιμουχάκια και πιθανόν μέταλλα. Εμείς σκεφτήκαμε να το πάμε λίγο παραπάνω και να φτιάξουμε ένα δεύτερο BP μοτέρ, πλήρως ανακατασκευασμένο και αναβαθμισμένο στα σημεία με στόχο να βγάλουμε λίγα παραπάνω ατμοσφαιρικά άλογα, διατηρώντας βέβαια την αξιοπιστία του ακόμα και για χρήση πίστας.



Ο @akina_downhill Κωνσταντίνος έδωσε την λύση αφού μου βρήκε τα εξαρτήματα για να φτιάξω το λεγόμενο "Frankenstein BP" μοτέρ όπως το λένε στο εξωτερικό, το οποίο στην ουσία είναι ένα πάντρεμα εργοστασιακών κομματιών από διάφορες γενιές του BP με στόχο την βέλτιστη ατμοσφαιρική απόδοση. Συγκεκριμένα το μπλόκ είναι του BP6D ή αλλιώς BP-VE δηλαδή του 2001+ με το VVT, το οποίο έχει πιστόνια με λίγο περισσότερη συμπίεση (10.1:1), έχει το MBSP που δένει τον στρόφαλο ώστε να αντέχει παραπάνω στροφάρισμα και αντλία λαδιού με περισσότερη παροχή. Η κεφαλή θα είναι ίδια με αυτήν που έχω δηλαδή από το BP-4W ενώ το πακέτο κλείνει η πολλαπλή εισαγωγής πάλι από το BP-VE, η λεγόμενη "flat top", η οποία δεν έχει το σύστημα vics με τις πεταλούδες και έχει καλύτερη απόδοση στις υψηλές στροφές στις οποίες θέλουμε να ανεβάσουμε και το ωφέλιμο φάσμα του νέου μοτέρ ώστε να πάρουμε τα μέγιστα και από την κοντή μετάδοση.



Μαζί με όλα τα παραπάνω θα κάνουμε και αρκετές ακόμα παρεμβάσεις για αύξηση της αξιοπιστίας και της απόδοσης διατηρώντας όμως ένα λογικό κόστος. Στα επόμενα άρθρα θα γράψω τις βελτιώσεις όπως θα γίνουν με περισσότερη ανάλυση.



Το μοτέρ όπως το παρέλαβα, με αρκετό λαδάκι απ'έξω και επικαθίσεις στα πιστόνια.



Τα πιστόνια καθαρίστηκαν για να αποφευχθεί η πιθανότητα σχηματισμού hot spot και προανάφλεξης.



Τα μέταλλα μπιελών ήταν άψογα. Τα μέταλλα στροφάλου ήταν οκ αλλά θα αντικατασταθούν, μαζί με ένα φρέσκο σετ ελατηρίων πιστονιών.



Ήδη περιμένουμε αρκετά parts για προχωρήσουμε στο δέσιμο του μοτέρ, για το οποίο θα γράψω εδώ κάθε λεπτομέρεια ώστε να υπάρχει σαν πληροφορία για όποιον ενδιαφέρεται να κάνει κάτι αντίστοιχο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου