Ένας χρόνος πέρασε με το Miata και σίγουρα είναι η καλύτερη αγορά που έχω κάνει ποτέ. Επίσης, μέσα στον χρόνο αυτό αναβαθμίστηκε σε πολλά τεχνικά θέματα και έφτασε σε ένα σημείο που οδηγικά μπορώ να το χαρώ σε μεγάλο βαθμό. Έχοντας βελτιώσει αρκετά το στήσιμο του αυτοκινήτου, ήταν ξεκάθαρο ότι πρέπει να ξεκινήσουν και οι βελτιώσεις στο μοτέρ.
Το βασικό κομμάτι του παζλ για το θέμα του μοτέρ είναι ο εγκέφαλος, ο οποίος θα αποτελέσει την βάση πάνω στην οποία θα γίνουν και οι επόμενες βελτιώσεις, όποιες και αν είναι αυτές. Μετά από αρκετό ψάξιμο αποφάσισα να πάω στην δοκιμασμένη λύση του Megasquirt 3 Basic ο οποίος είχε όλα τα features που θεωρώ απαραίτητα για την δική μου χρήση, κατασκευάζεται στην Ελλάδα από την MSLabs η οποία τους προμηθεύει και παγκοσμίως και τέλος υπάρχουν και Tuners που τον έχουν δουλέψει αρκετά οπότε έχουν ήδη εμπειρία και έτοιμες δοκιμασμένες λύσεις.
Καλό το DIY και όσο μπορώ το κάνω, όμως πρέπει να υπάρχει όριο σε αυτό και κάποια πράγματα να τα αναλαμβάνουν επαγγελματίες έτσι ώστε να γίνονται σωστά, ή αν δεν γίνουν σωστά να έχουν αυτοί την ευθύνη. Στην δική μου περίπτωση την συνολική εγκατάσταση και ρύθμιση ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Τσαντάκος, τον οποίο αρχικά μου πρότειναν αρκετοί φίλοι Miatάκηδες χωρίς να τον γνωρίζω προσωπικά.
Πάμε να δούμε ένα ένα τα κομμάτια της εγκατάστασης, την οποία προσπάθησα να κάνω όσο πιο ολοκληρωμένη μπορώ για τις δικές μου ανάγκες:
MSLabs MegaSquirt 3 Basic :
Η σειρά των MS έχει αρκετά μοντέλα με διαφορετικά features. Εγώ επέλεξα τον PlugNPlay MS3 για τα 99-00 Miata 1.8, ο οποίος έρχεται με το δικό του κουτί και δέχεται την εργοστασιακή πλεξούδα ενώ παράλληλα βγάζει μια έξτρα πλεξούδα για τα διάφορα Inputs και Outputs. Υποστηρίζει τα παρακάτω :
16x16 VE (fuel) and ignition tables
Map-switching support (multiple fuel/ignition tables)
Flex Fuel E85 support (Continental sensor)
EGO Feedback (fuel trim via Wideband O2) with 12x12 AFR target tables
Onboard MAP sensor (supports up to 21psi of boost – external MAP support for more boost)
4 injector outputs, 4 ignition outputs (sequential spark and fuel support)
Closed Loop Idle control (including A/C idle-up)
Electronic boost control (solenoid sold separately) and Overboost Protection
Coolant fan and Condenser fan control
Tachometer output (important for those of you looking to run LS or IGN-1A coils)
VICS/VTCS control
Alternator control for 99-05
Battery light control for 99-05 (alerts to high/low voltage conditions via factory battery light)
VSS input (94-05)
VVT control (including 90-00 with 01-05 cylinder head)
CEL control (configurable via software to alert you to sensor failures)
3 spare programmable outputs (water injection, nitrous, etc.)
4 spare digital inputs
5 spare analog inputs (oil pressure, oil temperature, etc)
Knock module installed as standard (90-97 must add sensor)
RTC module installed as standard, complete with battery (for SD card logging)
Στα Inputs τοποθετήσαμε έναν GM Intake Air Temprature Sensor στην εισαγωγή, ενώ ο εργοστασιακός MAF καταργήθηκε.4 injector outputs, 4 ignition outputs (sequential spark and fuel support)
Closed Loop Idle control (including A/C idle-up)
Electronic boost control (solenoid sold separately) and Overboost Protection
Coolant fan and Condenser fan control
Tachometer output (important for those of you looking to run LS or IGN-1A coils)
VICS/VTCS control
Alternator control for 99-05
Battery light control for 99-05 (alerts to high/low voltage conditions via factory battery light)
VSS input (94-05)
VVT control (including 90-00 with 01-05 cylinder head)
CEL control (configurable via software to alert you to sensor failures)
3 spare programmable outputs (water injection, nitrous, etc.)
4 spare digital inputs
5 spare analog inputs (oil pressure, oil temperature, etc)
Knock module installed as standard (90-97 must add sensor)
RTC module installed as standard, complete with battery (for SD card logging)
Τοποθετήθηκε ένα σωληνάκι υποπίεσης στην πολλαπλή εισαγωγής.
Και τέλος αντικαταστάθηκε ο εργοστασιακός αισθητήρας λ, με έναν Wideband αισθητήρα στης Bosch ο οποίος και αυτός συνδέθηκε στον εγκέφαλο.
MafLess Cold Air Intake :
Με τον νέο εγκέφαλο μπορούσαμε να ελευθερώσουμε την εισαγωγή καταργώντας τον Maf Sensor. Έχοντας ώς δεδομένο οτι η καλύτερη εισαγωγή για Miata είναι η εργοστασιακή, χρησιμοποίησα τον εργοστασιακό σωλήνα με εσωτερική διάμετρο 63mm, τον οποίο έντυσα με θερμομονωτικό υλικό και στο τέλος τοποθετήθηκε μια φιλτροχοάνη διπλού κώνου.
Έφτιαξα μια βάση για την στερέωση της εισαγωγής και τέλος τροποποίηση το κουτί γύρω από το φίλτρο ώστε να τραβάει μόνο κρύο αέρα τον οποίο διοχετεύω από την μετώπη με μια 70mm σωλήνα.
Για τον έλεγχο του μείγματος τοποθετήσαμε τον νέο WideBand όργανο της ΑΕΜ, το οποίο χρησιμοποιεί τον αισθητήρα LSU 4.9 της Bosch, ενώ το οργανάκι είναι πολύ χαμηλού προφίλ, ιδανικό για να τοποθετηθεί σε διακριτικό σημείο. Η τοποθέτηση έγινε χαμηλά στην κονσόλα, σε σημείο που εύκολα ο οδηγός μπορεί να δεί αλλά δεν κουράζει στην βραδινή οδήγηση. Με ένα λεπτό φύλο από ανθρακόνημα η τοποθέτηση ήταν αρκετά εύκολη.
Για την βελτίωση του ρεύματος στα μπουζί επιλέχτηκε η δημοφιλής λύση σε βελτιωμένα Miata των πολλαπλασιαστών Denso που τοποθετούνται από το εργοστάσιο στα 1ΖΖ μοτέρ της Toyota. Για την τοποθέτηση χρησιμοποιήσαμε μια custom βάση που έφτιαξε ο Κωνσταντίνος και νέα πλεξούδα για τη σύνδεσή τους. Για την πλεξούδα αυτή ο Κωνσταντίνος αφιέρωσε ΠΟΛΛΕΣ ώρες, με άπειρη υπομονή και προσοχή στην λεπτομέρεια. Στριφτά καλώδια, ντυμένα σχολαστικά με θερμοσυστελόμενο και δίχτυ , πριζάκια βιομηχανικού τύπου για να είναι αποσπώμενη, κολλήσεις κτλ. Με την ίδια προσοχή βέβαια περάστηκε και τερματίστηκε όλη η νέα καλωδίωση, για αισθητήρες, διακόπτες, Leds κτλ. Αυτή η προσοχή στην λεπτομέρεια και το μεράκι κάνουν την διαφορά μεταξύ ενός επαγγελματία που θέλει να ξεπετάξει το αμάξι και να πάρει τα χρήματα και ενός που πραγματικά του αρέσει αυτό που κάνει και θέλει να το φτιάξει σαν να ήταν το δικό του. Και βέβαια το δυνατό σημείο του Κωνσταντίνου δεν είναι το καλωδιακό(έκανα κάποιες μικροβελτιώσεις μετά και εγώ)...αλλά το tuning, για το οποίο θα γράψω στην επόμενη δημοσίευση.
Warning Leds :
Θέλοντας να κρατήσω καθαρό και διακριτικό το εσωτερικό, δεν ήθελα να γεμίσω το αυτοκίνητο όργανα εποπτείας για την απαραίτητη παρακολούθηση του μοτέρ. Συμφωνήσαμε με τον Κωνσταντίνο να τοποθετήσουμε Warning Leds για οτιδήποτε μπορεί να πάει στραβά στο μοτέρ όπως θερμοκρασία λαδιού, νερού, πίεση λαδιού και Knock Sensor. Εκείνος πρότεινε και την τοποθέτηση Shift Light και ξεκίνησε τις δοκιμές για την δημιουργία ενός 3D Printed κουτιού.
Το κουτί που έφτιαξε τελικά ήταν αρκετά ογκώδες και έκρυβε τα όργανα οπότε τοποθετήσαμε κάποια Leds προσωρινά και θα το τοποθετήσουμε σε δεύτερο χρόνο.
Τέλος, βάλαμε δύο διακόπτες, έναν για να ξεκινάει το Logάρισμα στην SDcard που μπήκε στον εγκέφαλο και ένα δεύτερο για την ενεργοποίηση του δεύτερου προγράμματος.
Στο επόμενο άρθρο θα γράψω αναλυτικά όλη την διαδικασία του tuning και τα τελικά αποτελέσματα σε αριθμούς και αίσθηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου