Το κεφάλαιο της ασφάλειας στο αυτοκίνητο είναι πολύ μεγάλο ειδικά στην περίπτωση που αρχίζουμε να επεμβαίνουμε στα εργοστασιακά συστήματα. Η γενική λογική είναι μην πειράζεις τίποτα ή αν πειράξεις κάν'το σωστά. Στην περίπτωση του Miata τα πράγματα είναι ακόμα πιο περίπλοκα γιατί δεν υπάρχει οροφή, αν και είναι ευχάριστη έκπληξη οτι στα στατιστικά των ασφαλιστικών εταιρειών τα ποσοστά ατυχημάτων και τραυματισμών με το MX5 είναι αρκετά χαμηλά.
Στην περίπτωσή μας λοιπόν και με δεδομένη την σχετικά συχνή χρήση στην πίστα προχωρήσαμε πριν την οποιαδήποτε μηχανική βελτίωση στην βελτίωση της ασφάλειας. Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φανταζόμαστε λοιπόν, π.χ bucket κάθισμα-ζώνες 4ων σημείων και κράνος. Για να πω την αλήθεια τα κάναμε και αυτά αλλά όσο το ψάχνεις (και όσο μεγαλώνεις) αρχίζεις να ανακαλύπτεις πράγματα που δεν ξέρεις καθώς η έρευνα και η εξέλιξη στο τομέα της ασφάλειας είναι μεγάλη.
Το παρακάτω διάγραμμα ροής είναι ο βασικός οδηγός για θέματα ασφαλείας και έχει καταρτιστεί από την NASA, ομοσπονδία με πολύ μεγάλη εμπειρία σε trackdays και αγώνες ταχύτητας. Πραγματικά αξίζει να το μελετήσετε λίγο σε full screen :
Στην περίπτωση που έχουμε ζώνες 3ων-4ων σημείων με ASM ή 5-6 σημείων και φυσικά ένα πιστοποιημένο bucket κάθισμα, υπάρχουν δυο περιπτώσεις. Είτε αφήνουμε τους εργοστασιακούς αερόσακους είτε χρησιμοποιούμε HANS. Την μέγιστη ασφάλεια στην πίστα έχουμε μόνο με τον συνδυασμό όλων των παραπάνω συν rollcage, αυτόματη πυρόσβεση, δίχτυα ασφαλείας κτλ.
Πέρα από τη σωστή επιλογή του εξοπλισμού, εξίσου σημαντικό είναι και ο τρόπος που τοποθετείται και που χρησιμοποιείται. Υπάρχουν προδιαγραφές για τον τρόπο στήριξης καθίσματος και ζώνης, τις βίδες που πρέπει να χρησιμοποιηθούν, το πόσο σφίγγουμε τις ζώνες, hans, αερόσακοι κτλ κτλ..Όποιος ενδιαφέρεται υπάρχει άπειρο υλικό για να ψάξει.
Στην περίπτωσή μας μετά την τοποθέτηση του Roll Bar και του καθίσματος Sparco Evo1, σειρά έχει η τοποθέτηση των ζωνών 6 σημείων της Turn One. Εντυπωσιακή ποιότητα που δεν περίμενα μιας και δεν θεωρείται κορυφαία εταιρεία, αλλά η πιστοποίηση FIA που έχουν είναι αρκετή για να τις εμπιστευτούμε.
Οι πίσω ζώνες πιάνουν στο harness bar, η μία πλαϊνή στην εργοστασιακή θέση στην οποία βιδώνουμε τον ειδικό κρίκο, η δεξιά πλαϊνή του οδηγούσε eyebolt βιδωμένο στο τούνελ με το ομολογκαρισμένο πλακάκι από πίσω και οι δύο anti-sub ιμάντες πιασμένοι στο πάτωμα σε γωνία το πολύ 20 μοιρών προς τα πίσω σε σχέση με το σημείο που κουμπώνουν.
Πέρα από τα θέματα ασφαλείας η οδηγική αίσθηση με τον συνδυασμό καθίσματος και ζωνών είναι κατά πολύ βελτιωμένη. Γίνεσαι ένα με το πλαίσιο και αποκτάς καλύτερη πληροφόρηση για τις κινήσεις του, το οποίο με τη σειρά του σου δίνει εμπιστοσύνη να επιτεθείς. Για χρήση δρόμου σίγουρα δεν είναι άνετο και εύχρηστο άν πρόκειται μόνο όμως για μια γρήγορη βόλτα περιστασιακά τότε και εκεί αποτελεί βελτίωση.!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου