Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Toyota MR2 ZZW30 : Τοποθέτηση BC BR TypeRA Coilover


Ένα ακόμα Mr2 της γνωστής συμμορίας των κεντρομήχανων εξοπλίστηκε με την ρυθμιζόμενη ανάρτηση της BC, της σειράς BR typeRA. Λόγω του ότι το αυτοκίνητο εκτός από trackdays εκτελεί και χρέη καθημερινού αυτοκινήτου δεν επιλέχθηκε κάτι harcore αλλά μια πιο all around λύση με spring rates 4/6 kgr/mm που άλλωστε είναι αρκετά δοκιμασμένη και από άλλα ZZW30 της παρέας.



Οι εντολές αυτών που έχουν ρίξει αρκετό ψάξιμο στο παρελθόν ήταν σαφείς, μηδενική προφόρτιση ελατηρίων, αφαίρεση πίσω αντιστρεπτικής και μποστινά top mounts τοποθετημένα λοξά έτσι ώστε αυξάνοντας το camber να αυξάνει και το caster. 



Η τοποθέτηση της ανάρτησης στο Mr2 είναι σχετικά εύκολη διαδικασία και δεν χρειάζονται ειδικά εργαλεία για να γίνει. Στήνουμε το αυτοκίνητο σε τρίποδα, αφαιρούμε τροχούς και ξεκινάμε από το εμπρός μέρος.

Αφαιρούμε την 10mm βίδα που συγκρατεί το καλώδιο ABS.


Αφαιρούμε την 12mm βίδα που συγκρατεί το σωληνάκι υγρών φρένων.


Αφαιρούμε τα δύο παξιμάδια και τις βίδες έδρασης της ανάρτησης στην πλύμνη. Σε αυτό το σημείο χρήσιμο είναι να μπεί ενας μικρός γρύλος κάτω από το ψαλίδι ώστε να μπορούμε να το σηκώνουμε εύκολα στη συνέχεια.





Αφαιρούμε τις 13mm βίδες που συγκρατούν το top mount και πλέον μπορούμε να βγάλουμε το παλιό αμορτισέρ τελείως.



Τα νέα αμορτισέρ έρχονται με μια βασική ρύθμιση από το εργοστάσιο πράγμα που ελέγξαμε και εμείς πρίν την τοποθέτηση, τα ρυθμιζόμενα πιατέλα όμως χρειάζονταν λίγο σφίξιμο ακόμα με τα ειδικά κλειδιά που έρχονται μαζί με την ανάρτηση. Η διαδικασία τοποθέτησης είναι η αντίστροφη της προηγούμενης διαδικασίας, με την βοήθεια του γρύλου που έχουμε τοποθετήσει κάτω από το ψαλίδι και βέβαια χρησιμοποιώντας ροπόκλειδο για το σφίξιμο όλων των βιδών σύμφωνα με το εργοστάσιο, όπως φαίνεται παρακάτω.


 



Στο πίσω μέρος η διαδικασία είναι όμοια με μόνη διαφορά την ανάγκη αφαίρεσης των endlinks από το σώμα του αμορτισέρ το οποίο γίνεται με 14mm γερμανοπολύγωνο και την χρήση ενός κλειδιού allen στην βίδα όπως φαίνεται στις φωτογραφίες.




Στην περίπτωσή μας αφαιρέσαμε και την πίσω αντιστρεπτική με τέσσερεις 14mm βίδες. Εκτός από την αλλαγή στην λειτουργία της ανάρτησης κερδίσαμε και κάποια κιλά σε σχέση με το προηγούμενο setup kayaba-h&r, χάνοντας 5 κιλά από τα αμορτισέρ και 1,5 κιλό από την αντιστρεπτική.





Τοποθετώντας το αυτοκίνητο στο έδαφος παρατηρήσαμε οτι το ύψος ήταν και στους δύο άξονες παραπάνω απ'όσο θέλουμε και έτσι χρειάστηκε να το ξαναρυθμίσουμε. Στόχος είναι να παραμείνουν τα ψαλίδια σχετικά οριζόντια και να φτιαχτεί διαφορά ύψους εμπρός-πίσω μισή ίντσα ψηλότερο πίσω σύμφωνα με τα setup από το Βρετανικό Mr2 Cup. Μιλάμε πάντα για αρχικές ρυθμίσεις γιατί όλη η ουσία και η αξία μιας ρυθμιζόμενης ανάρτησης ανάρτησης είναι ότι μπορεί (και πρέπει) να ρυθμιστεί ανάλογα με τις συνθήκες και την αίσθηση του οδηγού. Η ρύθμισή της θέλει αρκετό διάβασμα της θεωρίας και αντίστοιχες δοκιμές ώστε να γίνουν σωστές επιλογές.

Η συνέχεια στα βουνά και στις πίστες.!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου