Τρίτη 28 Μαΐου 2019

2007-2011 Mazda2 # OEM Radiator Fail


Μετά από 202.000χλμ ήρθε ο καιρός να χαλάσει κάτι στο Mazda2 και αυτό ήταν το ψυγείο νερού. Επειδή ήταν το τρίτο αυτοκίνητο του 2008 που συμβαίνει ακριβώς το ίδιο πρόβλημα μέσα στους τελευταίους μήνες, προτείνω ανεπιφύλαχτα σε όλους να ελέγξουν το δικό τους ή και να το αντικαταστήσουν προληπτικά για να είναι σίγουροι. Η βασική ένδειξη είναι οτι τα πλαστικά στελέχη του ψυγείου αρχίζουν και γίνονται χακί-πράσινα το οποίο υποδηλώνει ότι έχουν γίνει και εύθραυστα. 



Η διαδικασία αντικατάστασης του ψυγείου είναι σχετικά απλή. Ανοίγουμε την τάπα αποστράγγισης του ψυκτικού στο κάτω μέρος του ψυγείου και αδειάζουμε το υγρό σε έναν κουβά. Μεγάλη προσοχή, μην αφήσετε ζώα να έρθουν σε επαφή με το υγρό σε καμία περίπτωση. Αφού το συλλέξετε κρατήστε το σε κάποιο μπετόνι και αφήστε το στα σημεία συλλογής λιπαντικών αποβλήτων ή σε κάποιο συνεργείο.




Στην συνέχεια αφαιρούμε το δοχείο υπερχείλισης.



Αποσυνδέουμε τα κολάρα, τα οποία αν έχουν κολλήσει θέλουν στρίψιμο ευγενικά και όχι τράβηγμα.




Αποσυνδέουμε την φύσα του ανεμιστήρα και ξεκουμπώνουμε όλο το πλαίσιο. Το αφαιρούμε από την κάτω μεριά προσέχοντας τις σωλήνες του a/c που εμποδίζουν λίγο.




Τέλος, είμαστε έτοιμοι να αφαιρέσουμε το ψυγείο. Αρχικά ξεκουμπώνουμε και τραβάμε τα πλαστικά καπάκια.



Βγάζουμε το ψυγείο από την κάτω πλευρά και κρατάμε τα αντικραδασμικά λάστιχα για να τα χρησιμοποιήσουμε με το καινούριο.





Στην αγορά υπάρχουν αρκετά ψυγεία αντικατάστασης του εργοστασιακού, εγώ τοποθέτησα ένα της Koyo Rad το οποίο προμηθεύτηκα σε πολύ καλή τιμή από το Garage Team στην Αργυρούπολη.



Η διαδικασία τοποθέτησης είναι η αντίστροφη. Σε αυτό το σημείο είναι μια καλή ευκαιρία να αντικαταστήσετε προληπτικά τα κολάρα, την τάπα του ψυγείου και τον θερμοστάτη.






Τοποθετούμε ψυγείο και ανεμιστήρα στη θέση τους και γεμίζουμε το κύκλωμα με ψυκτικό προδιαγραφών FL22 από το οποίο θα χρειαστούν περίπου 5 λίτρα.



Για την εξαέρωση είναι πολύ χρήσιμο να έχετε ένδειξη θερμοκρασίας από κάποιο εργαλείο OBD reader αλλά σίγουρα όχι απαραίτητο. Η διαδικασία που ακολουθήσαμε είναι η παρακάτω, η οποία λειτούργησε πολύ καλά για εμάς αλλά καλό θα είναι να κάνετε και την δική σας έρευνα ή να απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία για σιγουριά.


Συγκεκριμένα με το αυτοκίνητο σε ελαφρά ανηφορικό σημείο αρχικά αφαιρούμε το παρακάτω σωληνάκι που βρίσκεται πάνω από την πολλαπλή εξαγωγής και ξεκινάμε να γεμίζουμε από την τάπα του ψυγείου μέχρι να δούμε το υγρό να ξεχειλίζει από το σωληνάκι. 


Τοποθετούμε ξανά το σωληνάκι στην θέση του, γεμίζουμε μέχρι πάνω το ψυγείο και ανάβουμε το μοτέρ. Περιμένουμε να ζεσταθεί λίγο και στην συνέχεια μπορούμε να κρατήσουμε λίγο το γκάζι σε χαμηλές στροφές μέχρι να ανοίξει ο θερμοστάτης στους 86 βαθμούς. Στο σημείο αυτό η στάθμη του ψυκτικού θα κατέβει και θα χρειαστεί να γεμίσουμε ξανά το ψυγείο μέχρι πάνω και να κλείσουμε την τάπα. Θα πρέπει να έχουμε ήδη γεμίσει και το δοχείο υπερχείλισης με ψυκτικό μέχρι το MAX και πλέον αν χρειαστεί προσθέτουμε ψυκτικό στο δοχείο υπερχείλισης και όχι στο ψυγείο. Συνεχίζουμε την διαδικασία μέχρι να ανάψει ο ανεμιστήρας στους 100 βαθμούς και είμαστε έτοιμοι.Στην πρώτη βόλτα το κύκλωμα θα κάνει εξαέρωση αυτόματα απλά για κάποιο διάστημα θα πρέπει να ελέγχουμε συχνά την στάθμη του δοχείου υπερχείλισης, ειδικά όταν το μοτέρ κρυώνει τελείως.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου