Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

Η πρώτη επαφή με την πίσω κίνηση.



Πρόκειται για την μετάβαση από ένα καλοστημένο ελαφρύ αυτοκίνητο με κίνηση στον εμπρός άξονα και ημιάκαμπτο πίσω στο MX5 με παραπλήσιο βάρος αλλά πίσω κίνηση, μπλοκέ διαφορικό και την γνωστή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω.

 Από τα πρώτα μέτρα που θα κινηθείς με νορμάλ ρυθμούς μέσα στην πόλη καταλαβαίνεις ότι οδηγάς κάτι πολύ διαφορετικό. Πλέον κάθεσαι λίγο πιο μπροστά από τις πίσω ρόδες και μπροστά ξεπροβάλλει ένα μακρύ αρχοντικό καπό. Θέλει λίγο συνήθεια η απόσταση του οδηγού από τον εμπρός άξονα αλλά συνηθίζεται εύκολα. Η θέση οδήγησης δεν με βόλεψε γιατί με σωστή τοποθέτηση στα πετάλ το τιμόνι ερχόταν κοντά αλλά αυτό θα βελτιωθεί άμεσα. Ο επιλογέας φυτεμένος κατευθείαν μέσα στο κιβώτιο έχει τέλεια αίσθηση και κοντές διαδρομές, το τιμόνι γρήγορο και με σωστή πληροφόρηση και η χαμηλή θέση του καθίσματος σε προδιαθέτουν για πόλεμο.




 Στο πρώτο στενό που πάς να στρίψεις σαν άνθρωπος νιώθεις το διαφορικό πίσω να κλειδώνει και να προκαλεί μια μικρή μετατόπιση, εδώ είμαστε λές..
Ακόμα και το ΜΧ5 που θεωρείται αρκετά φιλικό πισωκίνητο θέλει σεβασμό και προσοχή από κάποιον που δεν έχει εμπειρία από αυτή την οδηγική σχολή. Όσο πέρναγαν τα χιλιόμετρα και μετά από οδήγηση στην πόλη αλλά και σε επαρχιακούς στριφτερούς δρόμους αρχίζεις και καταλαβαίνεις γιατί όλοι εκθειάζουν την 50-50 κατανομή βάρους, τα διπλά ψαλίδια, το χαμηλό βάρος και την γεωμετρία αυτού του αυτοκινήτου. Εμπνέει μεγάλη εμπιστοσύνη υπό πίεση, βγάζει πολύ πρόσφυση ακόμα και με τα μέτρια Yoko C.drive2 που φοράει και ακούει στις εντολές του οδηγού άμεσα και με ακρίβεια. Δεν θα ξεκολλήσει επικίνδυνα αν δεν το θες και θα ντριφτάρει ομαλά με την κάθε ευκαιρία.




 Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι το turn in, στο οποίο αν μεταφέρεις σωστά το βάρος στον εμπρός άξονα στην είσοδο της στροφής απλά ξεχνάς την έννοια υποστροφή και μπορείς να περάσεις στο γκάζι νωρίτερα. Από τη στιγμή που θα περάσεις στο γκάζι το διαφορικό λειτουργεί σωστά και σε αρκετές περιπτώσεις βγαίνεις από τη στροφή με ίσιο τιμόνι και διατηρώντας κλειστή τροχιά σε αντίθεση π.χ με τα fwd όπου μοιραία θα υπάρξει υποστροφή ισχύος.




 Ακόμα έχουμε πολλά να μάθουμε και το Miata είναι ιδανικό εργαλείο για την διαδικασία αυτή. Οι πρώτες βελτιώσεις έχουν ήδη ξεκινήσει και θα αναλυθούν στις επόμενες δημοσιεύσεις μαζί με τις πρώτες επισκέψεις σε πίστες που θα γίνουν σύντομα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου