Σάββατο 11 Μαρτίου 2017

MX5 10th Anniversary : Ευθυγράμμιση με OEM αμορτισέρ.



Με την αδυναμία ρύθμισης ων εργοστασιακών αμορτισέρ του Miata, ασχολήθηκα αρκετά με το fine tuning ευθυγράμμισης και πιέσεων στα ελαστικά. Παρέα με τον Σπέγγο καθίσαμε και δοκιμάσαμε διάφορα setup. Με τα ταλαιπωρημένα εργοστασιακά σινεμπλόκ βέβαια όλα αυτά είνα λίγο σχετικά αλλά όπως και να έχει εμείς μπήκαμε στην διαδικασία.

Αμέσως μετά την αγορά έκανα μια αρχική ευθυγράμμιση με σκοπό να πετύχουμε το μέγιστο camber στους δυο άξονες. Δυστυχώς το εργοστασιακό ύψος μας περιόρισε σε χαμηλές τιμές για οδήγηση σε πίστα, ικανοποιητικές όμως για οδήγηση σε δρομο.

Front : Camber -1.3
            Caster      4
            Toe          0

Rear : Camber -1.8
           Toe in   +0.05

Το παραπάνω στήσιμο είναι πολύ ασφαλές για χρήση δρόμου, βγάζει αρκετή πρόσφυση και εμπνέει εμπιστοσύνη να πιέσεις. Ιδανικό για κάποιον που δεν είναι εξοικειωμένος με την πίσω κίνηση. Στην πίστα όμως είχα αρκετά υποστροφική συμπεριφορά που ειδικά στα Μέγαρα δεν βοηθάει καθόλου.

Στην επόμενη δοκιμή δοκιμάσαμε να μειώσουμε πίσω κάμπερ και να δώσουμε μπροστά και πίσω σύγκλιση.

Front : Camber -1.3
            Caster     4
            Toe in   +0.07

Rear :  Camber -1.4
            Toe in  +0.08

Με αυτό το στήσιμο το αυτοκίνητο έσπαγε την πρόσφυση πιό εύκολα στα πατημένα όμως συνέχιζε να υποστρέφει στην είσοδο της στροφής αρκετά. Δοκίμασα στην πίστα να αλλάξω λίγο την σύγκλιση εμπρός και να την κάνω απόκλιση, στο περίπου βέβαια αλλά για να πάρω μια εικόνα. Αμέσως η υποστροφή στην είσοδο μειώθηκε οπότε κατάλαβα ποιά θα είναι η επόμενη κίνηση.

Η τελευταία ρύθμιση έχει ώς εξής:

Front : Camber -1.3
            Caster    4.1
            Toe out  -0.03

Rear : Camber -1.4
           Toe in  +0.03

Με την τελευταία ρύθμιση επιτέλους το αμάξι απέκτησε το turn in που ήθελα, παραμένει φιλικό και προβλέψιμο και πλέον πατάει σωστά χωρίς να υποστρέφει. Είναι το setup που προτείνω για οποιοδήποτε Miata με εργοστασιακή ανάρτηση ακόμα και για χρήση δρόμου.! Η πίεση των ελαστικών είναι 30psi εμπρός-πίσω με λάστιχα δρόμου και 27psi με Toyo R888 κρύα.

Στο επόμενο επεισόδιο ευθυγράμμισης με τα φρέσκα coilovers θα μπορούμε να πετύχουμε "σωστές" γωνίες με corner weighting κτλ.!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου