Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Wash it - Wax it - Drive it.!


Η διαδικασία του πλυσίματος για πολλούς είναι μια ξεχωριστή τελετουργία, σε φέρνει πιο κοντά στο αυτοκίνητο, στην κάθε του καμπύλη και σχεδιαστική λεπτομέρεια. Το δε αίσθημα στο τέλος που το βλέπεις αστραφτερό, πεντακάθαρο και δε μπορείς να πάρεις το βλέμμα σου από πάνω του ..!

Το πλύσιμο μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, ανάλογα με τα μέσα και την όρεξη που έχει ο καθένας. Πολλές φορές όμως μπορεί αντί να κάνουμε καλό μπορεί να προξενήσουμε φθορά στην βαφή, η οποία ήδη επιβαρύνεται από το περιβάλλον και την κίνηση στους δρόμους. Για την προστασία της βαφής λοιπόν χρησιμοποιώ συγκεκριμένα προιόντα σε κάθε πλύσιμο και κάθε 6 μήνες φρεσκάρω το βερνίκι με καθαρισμό, γυάλισμα και αδιαβροχοποίηση.




Η διαδικασία ξεκινάει με ένα τυπικό πλύσιμο στο οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δυνατό σαπούνι για να αφαιρέσουμε και ότι έχει μείνει από το κερί. Μετά το τυπικό αυτό πλύσιμο πρέπει να αφαιρέσουμε από την επιφάνεια του χρώματος όλες τις επικαθίσεις από το περιβάλλον, φρενόσκονη, έντομα κτλ. Για τον λόγο αυτό ψεκάζουμε το χρώμα με το Iron Remover, το οποίο έχει ουδέτερο ph οπότε δεν βλάπτει αλλά κάνει χημική αντίδραση με οτιδήποτε μεταλλικό έχει κολλήσει στο βερνίκι και το διασπά βγάζοντας ένα χαρακτηριστικό μώβ χρώμα. Με νερό φεύγει το Iron remover και περνάμε στην διαδικασία του πηλού. Ο πηλός κάνει εντυπωσιακή δουλειά ειδικά αν δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ στο χρώμα όπως φάνηκε στην περίπτωση του ΜΧ5. Για την εφαρμογή του πηλού χρησιμοποιούμε ειδικό spray αλλά και με σαπουνάδα κάνουμε την δουλειά μια χαρά.



Αφού προετοιμάσουμε το βερνίκι με τον παραπάνω τρόπο και στεγνώσουμε καλά το αυτοκίνητο ακόμα και στα δύσκολα σημεία, περνάμε στη διαδικασία γυαλίσματος, δηλαδή φρεσκάρισμα στο ταλαιπωρημένο βερνίκι. Για την διαδικασία αυτή ιδανικά χρησιμοποιούμε ειδικούς αλοιφαδόρους, σφουγγαράκια και αλοιφές που από μόνα τους είναι μια επιστήμη αλλά στην περίπτωσή μας θα κάνουμε την δουλειά με το χέρι. Άλλωστε αν κανείς επιλέξει να αγοράσει τριβείο και όλο τον εξοπλισμό πρέπει να το ψάξει αρκετά γιατί είναι εύκολο να προξενήσει ζημιά, ενώ με το χέρι η διαδικασία είναι αρκετά ασφαλής. Για το γυάλισμα χρησιμοποιούμε την αλοιφή γυαλίσματος της AutoGlym, την οποία περνάμε στο αυτοκίνητο με ένα μαλακό σφουγγάρι αλοιφαδόρου το οποίο με βόλεψε αρκετά στο πιάσιμο και στον τρόπο που απλώνει την αλοιφή. Η διαδικασία αυτή θέλει μέτρια προς αρκετή πίεση και συνήθως κάνω δύο περάσματα σε κάθε σημείο. Αφού στεγνώσει αφαιρούμε με καθαρό πανάκι μικροινών. Καλό θα είναι να μονώσουμε τα πλαστικά για να μην πάει εκεί η αλοιφή και αφήσει λευκά στίγματα.




Το χρώμα έχει ήδη αρχίσει να φαίνεται πολύ πιό φρέσκο και το επόμενο βήμα είναι η προστασία του γυαλίσματος από το περιβάλλον με την χρήση του αδιαβροχοποιητή. Το υλικό αυτό είναι σχεδόν σε υγρή μορφή και το εφαρμόζουμε πολύ εύκολα χρησιμοποιώντας τα βαμβάκια για ντεμακιγιάζ προσώπου. Σκοπός είναι να γίνει ομοιόμορφη εφαρμογή με κινήσεις σε κάθετες διευθύνσεις και όχι κυκλικές. Στο τέλος μένει μια θαμπάδα στο χρώμα την οποία αφαιρούμε εύκολα τρίβοντας με πανάκι μικροινών.

Στο σημείο αυτό το χρώμα μας είναι έτοιμο, φρεσκαρισμένο και προστατευμένο. Για τους επόμενους 6 μήνες δεν θα χρειαστεί τίποτα παραπάνω από πλύσιμο με σωστό σαπούνι. Προαιρετικά μπορείτε μετά από κάθε πλύσιμο να περνάτε ένα κερί Spray για έξτρα προστασία μετά το στέγνωμα. Επίσης καλό είναι να χρησιμοποιείτε καλής ποιότητας σφουγγάρι και πανάκια μικροινών. Οι μερακλήδες χρησιμοποιούν επίσης δύο κουβάδες στο πλύσιμο, έναν με σκέτο νερό για ξέβγαλμα του σφουγγαριού και έναν με σαπουνόνερο στον πάτο των οποίων βάζουν grit guards, εμείς βέβαια δεν έχουμε φτάσει σε αυτό το επίπεδο ακόμα.!



Για την προστασία των πλαστικών εξωτερικά, των λάστιχων στις πόρτες αλλά και του ταμπλό χρησιμοποιώ το gel της AutoGlym το οποίο κάνει πολύ καλή δουλειά με μόνο μειονέκτημα το ότι μαζεύει σκόνη μετά την εφαρμογή, όταν στεγνώσει όμως και μετά είναι οκ και επαναφέρει το υλικό σε άριστη κατάσταση χωρίς λευκά στίγματα και ξεθωριάσματα.



Τέλος, για την συντήρηση της κουκούλας βινυλίου στο ΜΧ5 δοκίμασα το Vinyl and Rubber Care, το οποίο έκανε εντυπωσιακή δουλειά στην ταλαιπωρημένη κουκούλα των 18 ετών επαναφέροντας το χρώμα και την γυαλάδα της.

Μετά το καθάρισμα επιβάλλεται μια όμορφη βόλτα και στάση για να θαυμάσουμε το αποτέλεσμα.!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου