Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

Frankenstein BP Project # Boundary Engineering OPG / SkidNation Coolant Reroute / SkidNation Baffle


Στο νέο μοτέρ ήθελα να κάνω κάποιες παρεμβάσεις οι οποίες αφορούν αποκλειστικά στην αξιοπιστία, αφού με την συχνή χρήση πίστας και τον ανεβασμένο κόφτη στροφών οι καταπονήσεις είναι μεγαλύτερες σε σχέση με αυτές που είχε υπολογίσει ο κατασκευαστής.



Η πρώτη παρέμβαση είναι στην εργοστασιακή αντλία λαδιού, στην οποία τα χυτά γρανάζια αντικαταστάθηκαν από τα billet της Boundary Engineering. Η παροχή παραμένει η ίδια, πλέον όμως μπορούμε να δουλεύουμε το μοτέρ σε υψηλότερες στροφές, στις οποίες τα εργοστασιακά γρανάζια είναι αρκετά πιθανό να σπάσουν.



Η τοποθέτηση είναι πολύ απλή, ανοίγουμε το backplate της αντλίας με τις torx βίδες και αντικαθιστούμε τα γρανάζια. Προσοχή να μην αφήσουμε σκουπίδια και σκόνη μέσα αλλά και να σφίξουμε τις βίδες με κόλα σπειρωμάτων. Αντικαθιστούμε και την τσιμούχα στροφάλου με μια καινούρια OEM, καθαρίζουμε πολύ καλά τις επιφάνειες σε αντλία και μπλόκ και είμαστε έτοιμοι για τοποθέτηση.!







Η επόμενη αλλαγή αφορά στο κάρτερ όπου τοποθετήθηκε το απλό διάφραγμα της Skid Nation. Σημαντική αλλαγή ώστε να κρατήσουμε το λάδι στην σωλήνα παροχής ακόμα και σε παρατεταμένα πλευρικά ή διαμήκη φορτία όπως τα φρένα της Κ6 στα Μέγαρα και η Κ13 στις Σέρρες. Έχω κρατήσει το πατρόν και όποιος ενδιαφέρεται μπορώ να του το δώσω.



Τέλος, η γνωστή σε όλους αλλαγή στο κύκλωμα του ψυκτικού υγρού, το coolant reroute. Στην ουσία επαναφέρουμε το κύκλωμα στην μορφή όπου είχε σχεδιαστεί αρχικά το μοτέρ για χρήση σε fwd σασί, με την είσοδο του ψυκτικού στον 1ο κύλινδρο και έξοδο στον 4ο. Όταν το μοτέρ τοποθετήθηκε στο Mx5 στον διαμήκη άξονα οι μηχανικοί της Mazda άλλαξαν αυτήν την διάταξη και το νερό έβγαινε από τον 1ο κύλινδρο. 



Στα εργοστασιακά μοτέρ το σύστημα δουλεύει άψογα, όταν όμως η δύναμη και οι στροφές αυξάνονται, αυξάνεται και η ανάγκη ψύξης του μοτέρ οπότε το coolant reroute είναι μια πολύ δραστική λύση. Προτείνεται για όλες τις γενιές BP του Miata εκτός από αυτήν με το VVT, στην οποία η Mazda άλλαξε την φλάντζα και έστειλε παραπάνω ροή ψυκτικού στον 4ο κύλινδρο. Στην δική μας περίπτωση με το υβριδικό BP4W-BPZ3, η λύση ήταν να χρησιμοποιήσουμε την φλάντζα κεφαλής του BP4W η οποία συνεργάζεται άψογα με το reroute.




Το κιτ περιέχει τα πάντα και σε επόμενο άρθρο θα γράψω για την διαδικασία τοποθέτησής του. 

Όλα τα παραπάνω parts μπορείτε να βρείτε στο e-shop της Bofi Racing από την οποία παραθέτω τα links:


Stay tuned για την συνέχεια, με το δέσιμο του μοτέρ να ξεκινάει πολύ σύντομα.!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου