Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

ΜΧ-5 10ΑΕ : Τοποθέτηση Roll Bar


Η τοποθέτηση ενός roll bar και γενικά οποιουδήποτε συστήματος ασφαλείας στο αυτοκίνητο καλό είναι να γίνεται από επαγγελματίες και να μην γίνονται εκπτώσεις σε αυτό τον τομέα. Στην περίπτωσή μας είχαμε άτομα με αρκετή εμπειρία από αυτή την διαδικασία που βοήθησαν με τις γνώσεις τους και κάποια ειδικά εργαλεία που χρειάστηκαν. Επίσης μεγάλο κεφάλαιο είναι ο συνδυασμός του roll bar με κατάλληλες ζώνες, hans κτλ που θα γράψουμε σε επόμενο άρθρο.



Να ευχαριστήσω λοιπόν τον Nmwisima, τον Κομμωτή, τον Μάχιμο, τον Μπανίκα, τον Κινέζο, τον Καράφλα, τον Ηλεκτροσουβλατζή και τον Χάρη της CCR που ήταν συνεχώς διαθέσιμος στο τηλέφωνο για βοήθεια!

Η διαδικασία ξεκινάει αφαιρώντας ότι μας εμποδίζει για την τοποθέτηση. Καθίσματα οδηγού-συνοδηγού με τέσσερεις 14mm βίδες στο πάτωμα, τις πλαστικές επενδύσεις στις ζώνες, το πίσω λάστιχο στεγανοποίησης των πορτών και τις μοκέτες πίσω από τα καθίσματα. Για να βγούν τα πλαστικά κουμπώματα που κρατάνε τις μοκέτες υπάρχει ειδικό εργαλείο αλλά και ενα πηρούνι την κάνει την δουλειά.














Τέλος, αφαιρούμε το μεταλλικό κάλυμμα με αρκετές 10mm βίδες που υπάρχουν περιμετρικά.



Αφού αφαιρέσουμε όλα τα παραπάνω τοποθετούμε δοκιμαστικά το roll bar για να δούμε σε ποιό σημείο θα χρειαστεί κόψιμο η λαμαρίνα. Επίσης θέλει προσοχή στα καλώδια και στις φύσες που υπάρχουν, κάποια από τα οποία θα χρειαστεί να ξεκουμπώσουμε και να τοποθετήσουμε σε σημείο να μην εμποδίζουν.




Σημειώνουμε το κομμάτι που θέλουμε να κόψουμε και με προστατευτικά γυαλιά και γάντια το κόβουμε. Πλέον το roll bar κάθεται κανονικά στη θέση του.



Το βιδώνουμε στις τέσσερεις βίδες των ζωνών ασφαλείας για να πάει ακριβώς στην τελική του θέση και σημειώνουμε τις τρύπες που θα πρέπει να ανοίξουμε. Τρείς μπροστά και τρείς πίσω σε κάθε πλακάκι.



Στη συνέχεια σηκώνουμε το αμάξι πίσω σε τρίποδα και αφαιρούμε τροχούς και τον πλαστικό θόλο της φωτογραφίας. Οι τρύπες που θα ανοίξουμε από μέσα θα φανούν σε εκείνο το σημείο του θόλου.




Οι τρείς τρύπες των εμπρός ποδιών είναι εύκολο να τις ανοίξουμε, σημαδεύουμε εναν οδηγό και τις ανοίγουμε.


Το δύσκολο κομμάτι είναι οι πίσω τρύπες οι οποίες είναι κάτω από την λαμαρίνα του αυτοκινήτου και δεν υπάρχει εύκολη πρόσβαση. Εμείς εκεί χρησιμοποιήσαμε γωνιακό τρυπάνι στο οποίο προσαρμόσαμε μια λεπτή μύτη την οποία είχαμε κοντύνει για να ανοίξουμε μια αρχική τρύπα, την οποία θα εντοπίσουμε στον θόλο και θα την ανοίξουμε στην σωστή διάμετρο από εκεί.



Με έτοιμες πλέον όλες τι τρύπες είμαστε έτοιμοι για τοποθέτηση του roll bar στην τελική του θέση. Για να αδιαβροχοποιήσουμε τις τρύπες που ανοίξαμε, περάσαμε ένα στρώμα παρμπριζόκολλας τόσο το πλακάκι του roll bar όσο και στο εξωτερικό πλακάκι που μπαίνει από τη μεριά του θόλου.


Βιδώνουμε πρώτα τις έτοιμες βίδες των εργοστασιακών ζωνών και στη συνέχεια τις βίδες σκληρότητας 8.8 με ροδέλες και παξιμάδια ασφαλείας που παρέχονται από τον CCR, Θα χρειαστεί αρκετό τράβηγμα, σπρώξιμο και αναφορές στα Θεία αλλά στο τέλος θα κάτσει σωστά στη θέση του. Αρχικά αφήνουμε όλες τις βίδες άσφιχτες και σφίγγουμε στο τέλος.





Με τον rollbar έρχονται και πλακάκια για τις εργοστασιακές ζώνες καθώς και βίδες για την τοποθέτηση των προεντατήρων υπό κλίση πρός τα μέσα.Εμείς δεν εγκαταστήσαμε τίποτα από αυτά γιατί δεν πρόκειται για καθημερινής χρήσης αυτοκίνητο αλλά αν κάποιος θέλει να διατηρήσει τις εργοστασιακές ζώνες μπορεί να το κάνει.


Λίγο "περιττό" βάρος έφυγε αλλά προστέθηκε το rollbar με βάρος 20-22 κιλά στην περίπτωσή μας με διπλή διαγώνιο και harness bar. Security first..















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου