Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Project 106 Rallye vol.2 : Ρύθμιση Φρένων



Το Ραλλάκι συνεχίζει να εξελίσσεται αργά και σταθερά.Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έπρεπε να λύσουμε ήταν τα φρένα τα οποία είχαν λάθος κατανομή με αποτέλεσμα να μπλοκάρει τους πίσω τροχούς και επίσης δεν είχαν καθόλου δύναμη αν και μπροστά έχουν τοποθετηθεί μεγαλύτερη δαγκάνα-δίσκος.


Για τον λόγο αυτό πήραμε ένα μεγαλύτερο σερβό και τρόμπα φρένων για να αντικαταστήσουμε την σχετικά μικρή και ταλαιπωρημένη που είχε πάνω.


Αρχικά αφαιρέσαμε το εργοστασιακό σερβό αφού βγάλαμε από την μέση την σκούπα και την μπάρα θόλων. Για να βγεί το σερβό αρχικά αφαιρούμε το σωληνάκι υποπίεσης και την φύσα στάθμης υγρών και στη συνέχεια ξεβιδώνουμε τα τέσσερα παξιμάδια 13mm που βρίσκονται στην πίσω μεριά. Στη συνέχεια μέσα στην καμπίνα αφαιρούμε την ασφάλεια στο πετάλ του φρένου που κρατάει το πύρο τον οποίο τραβάμε αριστερά για να απεμπλακεί.


Ενώ είχαμε μεγαλύτερη τρόμπα δεν την εγκαταστήσαμε γιατί οι γραμμές των φρένων ήταν δύσκολο να ξεβιδωθούν και δεν θέλαμε να μπούμε σε περιπέτειες.


Η ρύθμιση της κατανομής γίνεται από ένα παξιμάδι που βρίσκεται μέσα από τον πίσω αριστερό θόλο και αλλάζει την κατανομή σύμφωνα με το βύθισμα της ανάρτησης. Σε χαμηλωμένα αμάξια διαβάζει ότι η ανάρτηση είναι βυθισμένη λόγω βάρους και αυξάνει την κατανομή στον πίσω άξονα. Αφού σηκώσουμε και βγάλουμε τον τροχό θα δούμε ένα ελατήριο με δύο παξιμάδια 10mm εκατέρωθεν. Αφού ρίξουμε λίγο αντισκωριακό για να δουλέψουμε πιο εύκολα, πιάνουμε το ελατήριο με μια τσιμπίδα και ξεβιδώνουμε το δεξί παξιμάδι όπως κοιτάμε 1/4 της στροφής. Ξεβιδώνοντας μεταφέρουμε την κατανομή προς τα μπροστά. Με δοκιμές βρίσκουμε την ιδανική κατανομή. 


Τέλος για να ολοκληρωθεί η βελτίωση των φρένων αντικαταστήσαμε τα υγρά φρένων με φρέσκα DOT4 της ATE.


Η διαφορά στο δρόμο ήταν εμφανής με πολύ καλύτερη αίσθηση στο φρένο, ιδανικό modulation, περισσότερη δύναμη και σωστή κατανομή. Επιτέλους το αυτοκίνητο απέκτησε σωστά φρένα, ακόμα και με απλά τακάκια. Όταν βελτιωθούν και αυτά θα είναι εντυπωσιακό σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος.!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου