Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

Frankenstein BP Project # Engine Swap DIY


Το αρχικό πλάνο ήταν αφού ετοιμάσω το μοτέρ στο σπίτι όπως είδατε σε προηγούμενο post, να το πάω στο συνεργείο και να μου το τοποθετήσουν εκεί. Υπήρχαν βέβαια και κάποιοι φίλοι που θεωρούσαν οτι μπορούμε να το κάνουμε και μόνοι μας αρκεί να βρεθούν τα σωστά εργαλεία και ο χώρος. Την λύση έδωσε ο Μιχάλης τον οποίο και ευχαριστώ πολύ, ο οποίος υποδέχτηκε τον Φράνκι και την σαύρα στο γκαράζ του για την μεταμόσχευση καρδιάς.



Από την πρώτη στιγμή όλα τα φιλαράκια ήταν εκεί, πρόθυμοι να βοηθήσουν όπως μπορούσε ο καθένας. Το παλιό εργοστασιακό μοτέρ έσβησε για τελευταία φορά αφού μας είχε υπηρετήσει πιστά και τα γερμανοπολύγωνα και οι καστάνιες πήραν φωτιά.!



Η διαδικασία λυσίματος είναι σχετικά εύκολη, ειδικά στο δικό μου αυτοκίνητο στο οποίο ήδη έχουν φύγει τα "περιττά" από το engine bay. Προσοχή θέλουν τα φυσάκια στο ξεκούμπωμα γιατί το πλαστικό τους πλέον είναι ξερό και υπάρχει κίνδυνος να σπάσουν. Ευτυχώς εμείς τα καταφέραμε χωρίς απώλειες.








Όσο εμείς λύναμε, δίπλα ο Αλέκος με τον Βασίλη χρόνιζαν το μοτέρ με το νέο ρυθμιζόμενο γρανάζι εξαγωγής της Cat. Δυστυχώς δεν πρόλαβα να βρώ και επώνυμο γρανάζι εισαγωγής με πινάκια για τον CAS οπότε το χρόνισμα δεν είναι το ιδανικό από άποψη απόδοσης, θα δουλέψουμε όμως έτσι αρχικά και θα το φτιάξουμε κάποια στιγμή στο μέλλον ώστε να πάρουμε τα μέγιστα από το μοτέρ.



Στην δύσκολη φάση εξαγωγής του παλιού μοτέρ και εισαγωγής του νέου με βοήθησε ο Αντώνης, ο οποίος είχε ξανακάνει την διαδικασία στο δικό του Miata. Για να βγεί το παλιό μοτέρ έπρεπε πρώτα να λύσουμε το σασμάν από μπλόκ και ppf και να το τραβήξουμε λίγο πίσω στηριζόμενο σε τρίποδα. Η διαδικασία του λυσίματος αλλά ακόμα περισσότερο του κουμπώματος στο νέο μπλόκ ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι, ειδικά με τον περιορισμένο χώρο που είχαμε με το αμάξι στα τρίποδα.




Τελικά τα καταφέραμε και σιγά σιγά το μοτέρ μπήκε στην θέση του, συνδέθηκαν τα καλώδια, τα κολάρα νερού και η τροφοδοσία καυσίμου, μπήκε λαδάκι στρωσίματος και ψυκτικό υγρό και είμασταν έτοιμοι για το πρώτο άναμα.








Δυστυχώς δεν δούλεψε σωστά αφού μετά από ψάξιμο εντοπίσαμε αρκετά μικρά θεματάκια τα οποία λύσαμε σιγά σιγά. Η φλάντζα της πεταλούδας είχε μπει ανάποδα, η βαλβίδα PCV είχε κολλήσει ανοιχτή, το πινάκι ευθυγράμμισης της τροχαλίας στροφάλου έλειπε και το μάτι στροφάλου δεν ήταν βιδωμένο στην σωστή θέση. Σε όλη την διαδικασία του troubleshooting το Empty Pocket Crew βοήθησε αφάνταστα πολύ με υπομονή και επιμονή. Τεράστια και η βοήθεια του Κωνσταντίνου @Akina_downhill ο οποίος ήταν μόνιμα συνδεδεμένος στον εγκέφαλο από την Θεσσαλονίκη και έκανε ότι αλλαγές χρειάζονταν στον Megasquirt.



Σίγουρα θα μπορούσαμε να είχαμε αποφύγει όλη την παραπάνω κούραση αλλά τελικά και αυτό είναι κομμάτι του χόμπυ που λέγεται motorsport, όπως το αντιλαμβανόμαστε εμείς τουλάχιστον. Μάθαμε πολλά νέα πράγματα από αυτή την διαδικασία και γεμίσαμε νέες εμπειρίες. Πλέον δεν υπάρχει ούτε μια βίδα στην σαύρα που να μην έχω βιδώσει εγώ. Το πόσο καλά το κάναμε θα το δείξει ο χρόνος, αυτό που μετράει όμως είναι οτι το κάναμε εμείς.!!




Τα πρώτα λάδια αλλάχτηκαν μετά από 100χλμ και ήδη πλησιάζουμε τα 1000χλμ στρωσίματος με καθημερινές βόλτες και εκδρομές χωρίς πρόβλημα. Ο στόχος είναι στο τέλος του μήνα να ρυθμίσουμε το αμάξι στο δυναμόμετρο ώστε να ανεβούμε αρχές Μάρτη στις Σέρρες και να το ευχαριστηθούμε.



Από την αλλαγή του μοτέρ υπάρχει και ένα βίντεο που τραβήξαμε τις ημέρες εκείνες το οποίο μεταφέρει λίγο το κλίμα ενθουσιασμού-απελπισίας, υπομονής, επιμονής και στο τέλος χαράς! Enjoy :



The king is dead, long live the king Franky.!!



Κλείνοντας να πω ξανά ένα τεράστιο ευχαριστώ στους Empty Pockets που με βοήθησαν στα παραπάνω. Χωρίς την βοήθειά τους δεν θα τα είχαμε καταφέρει οπότε το πρώτο flat shift στην ευθεία των Σερρών θα είναι αφιερωμένο στο crew.!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου