Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020

SkidNation Coolant Reroute Installation Tips


Σε προηγούμενο άρθρο είχα παρουσιάσει το κιτ της Skid Nation για την αλλαγή του κυκλώματος ψύξης του MX5 και τους λόγους για τους οποίους σε μερικές εφαρμογές είναι χρήσιμο. Σε αυτό το άρθρο θα γράψω αναλυτικά τα βήματα για την τοποθέτησή του καθώς και τα προβλήματα που αντιμετώπισα εγώ, έτσι ώστε να τα αποφύγει όποιος κάνει την τοποθέτηση στο μέλλον.



Ξεκινάμε με το μπροστά μέρος της κεφαλής αφαιρώντας τον λαιμό από τον οποίο επέστρεφε το νερό στο ψυγείο με το εργοστασιακό κύκλωμα.



Η SkidNation δίνει διάφορες επιλογές για το τάπωμα της εξόδου, εγώ επέλεξα την ολική αφαίρεση του λαιμού με τάπωμα απευθείας στο καπάκι. Η τάπα θα μπεί με ελαφρύ χτύπημα χρησιμοποιώντας ένα καρυδάκι με ίδια εξωτερική διάμετρο. Ο στόχος είναι να μπεί εντελώς ίσια και όχι υπό γωνία.






Καθαρίζουμε την περιοχή καλά και τοποθετούμε την τάπα η οποία περιέχεται στο κίτ με λίγη φλατζόκολλα περιμετρικά.



Στο τέλος τοποθετούμε και μέταλλο συγκράτησης της τάπας, βάζοντας και σε αυτό λίγη φλατζόκολλα από μέσα ώστε να κρατήσει το υγρό σε περίπτωση που περάσει από την τάπα.



Το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό και μετά από αρκετά χιλιόμετρα χρήσης το σημείο παραμένει στεγνό χωρίς διαρροές.



Πάμε τώρα στο πίσω κομμάτι από το οποίο πλέον θα βγαίνει το ζεστό ψυκτικό. Η πρόσβαση είναι λίγο δύσκολη με το μοτέρ μέσα στο αμάξι οπότε αν τύχει και το έχετε εκτός, επωφεληθείτε της ευκαιρίας.!



Η πρώτη δουλειά που πρέπει να κάνετε είναι να δοκιμάσετε τον θερμοστάτη που θα χρησιμοποιήσετε βράζοντάς τον. Πραγματικά σώθηκα με αυτή τη δοκιμή αφού ο πρώτος θερμοστάτης που πήρα δεν άνοιξε ποτέ και αν είχα κάνει το λάθος να τον τοποθετήσω θα είχα χάσει πολύ χρόνο στη συνέχεια. Προτείνω να επιλέξετε θερμοστάτη 88 βαθμών γιατί στην δική μου περίπτωση με τον θερμοστάτη των 82 βαθμών που τοποθέτησα, το μοτέρ οριακά πιάνει την θερμοκρασία λειτουργίας όταν έχει πολύ κρύο έξω.



Στην συνέχεια κάντε test fit το πίσω σύστημα στο καπάκι βιδώνοντας και τις βίδες. Εκεί εγώ κατάλαβα οτι η πάνω βίδα τερματίζει στο καπάκι πρίν σφίξει οπότε χρειάστηκε να την κόψω για να κοντύνει.



Προσοχή επίσης και στην μπρούτζινη ροδέλα στεγανοποίησης του αισθητήρα θερμοκρασίας. Αν είναι πολύ φαρδιά βρίσκει στο σήκωμα του housing και δεν στεγανοποιεί σωστά. Μια λεπτή ροδέλα είναι αυτό που χρειάζεται.



Το κίτ περιέχει χάρτινες φλάντζες αλλά σε σύγκριση με τις εργοστασιακές δεν έχουν το δαχτυλίδι στεγανοποίησης εσωτερικά. Δεν είναι αναγκαίο αλλά αν για κάποιο λόγο έχετε ΟΕΜ φλάτζες, χρησιμοποιείστε αυτές.



Για το δέσιμο πέρασα από ένα λεπτό στρώμα φλατζόκολλας όλες τις επιφάνειες ενώ τα σπειρώματα του αισθητήρα και της τάπας για την έξτρα θέση αισθητήρα που υπάρχει στο housing τα πέρασα με το thread sealant της Permatex.




Η σωλήνα επιστροφής του υγρού στο ψυγείο δυστυχώς δεν έχει πολύ καλο σχήμα αλλά λειτουργεί. Ιδανικά μπορείτε να φτιάξετε μια custom σωλήνα επιστροφής διατηρώντας όμως την ίδια εσωτερική διάμετρο. Οι σφιγκτήρες που περιέχονται στο κίτ δεν είναι πολύ καλής ποιότητας και όταν τους σφίξεις πολύ πηδάνε δόντι. Τις πρώτες μέρες είχα μικρή διαρροή και στα δύο άκρα της σωλήνας το οποίο έλυσα προσθέτοντας δεύτερο σφιγκτήρα ο οποίος ευτυχώς στεγανοποίησε το κύκλωμα.



Στην δική μου περίπτωση κατάργησα τελείως την γραμμή ψυκτικού για την θέρμανση της πεταλούδας και για τον εναλλάκτη θερμοκρασίας νερού-λαδιού. Είναι κάτι που δέν θα πρότεινα σε αυτοκίνητα καθημερινής χρήσης αλλά στην περίπτωσή μου το έκανα για να απλοποιήσω το κύκλωμα. Στην φωτογραφία φαίνεται η τάπα που μπήκε στην κεφαλή η οποία καταργεί την εισαγωγή του κυκλώματος με αντίστοιχη δουλειά να έχει γίνει και στην πλευρά της αντλίας νερού.




Στις πρώτες βόλτες η ένδειξη θερμοκρασίας που έβλεπα με ακρίβεια μέσω του Shadow Dash φαίνεται να δείχνει περίεργα νούμερα ενώ και η εργοστασιακή ένδειξη θερμοκρασίας δεν πήγαινε στην θέση κανονικής λειτουργίας. Μετά από συζήτηση με τον Λεωνίδα ο οποίος είχε κάνει κάτι αντίστοιχο, καταλάβαμε οτι πλέον ο αισθητήρας δεν είχε σωστή γείωση και μόλις πρόσθεσα μια δοκιμαστικά η ένδειξη έστρωσε. Γενικά η τοποθέτηση του κίτ απαιτεί αρκετή προσοχή στην λεπτομέρεια, αν μπεί σωστά όμως η διαφορά στην ψύξη του μοτέρ και στην ομοιόμορφη κατανομή των θερμοκρασιών είναι αισθητή και μάλλον απαραίτητη για χρήση πίστας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου